کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت بسیار عجیب بازار آهن‌الات ساختمانی


کد خبر : ۵۱۶۸۳پنجشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۵۵۱۲۳۱۶ بازدید

از اواسط تیرماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بودیم. به دنبال این التهابات ...

آهن‌پرایس- از اواسط تیرماه وضعیت بازار های کشور ملتهب شد. تا جایی که شاهد افت ارزش پول ملی کشور در دو سه هفته اخیر بودیم. به دنبال این التهابات و کاهش ارزش پول کشور، رعب و وحشت به بازار های کالایی، علی الخصوص محصولات فولادی و بازار اهن آلات رسوخ کرد و هر روزه قیمت ها را در این بازار ها افزایش داد، تا جایی که هر روزه شاهد بالا رفتن قیمت ها در بازار اهن الات و محصولات فولادی و محصولات تخت از قبیل ورق گالوانیزه و میلگرد ها بوده ایم.

طی این روز های پر التهاب، قیمت دلار به 11000 تومان نیز رسید. این افزایش قیمت دلار بدین معنی است که ارزش پول کشور ما در مقابل کشور امریکا صفر می باشد. در حال حاضر عده ای که مدت سپرده گذاری یکساله شان به پایان رسیده است طی هفته های اخیر سپرده هایشان را از بانک دریافت کرده و به بازار تزریق کرده اند. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، روند هیجانات اقتصادی در کشور تا پایان دور دوم تحریم ها ادامه خواهد داشت.

نقدینگی کسانی که در این بازار مبتدی هستند پس از ایجاد التهابات و نوسانات در بازار به دیگر بازار ها سرازیر خواهد شد. در روز های اخیر کارشناسان در خصوص قیمت دلار و تاثیر آن بر قیمت آهن آلات اظهار کردند؛ چنانچه قیمت دلار به 10 هزار تومان رسد، قیمت میلگرد 5000 تومان خواهد شد و در صورتیکه قیمت دلار تا اواسط مرداد ماه افزایش یابد، نرخ محصصولات فولادی نیز در همین راستا حرکت خواهد کرد.

در خرداد ماه سال 96، متوسط قیمت میلگرد اجدار در حدود 1500 تومان گزارش شده است. این در حالی  است که قیمت این مقطع آهن در مرداد ماه سال 97 به حدود 4500 تومان رسید. همچنین افزایش قیمت ها در بخش آهن آلات موجب بالا رفتن قیمت مسکن نیز شده است. در سال 96 متوسط قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در حدود چهار و نیم میلیون تومان بوده که این میزان در سال 97 به حدود هفت میلیون تومان رسیده است. با توجه به این نوسانات، شاهد افزایش 300 درصدی قیمت های محصولات فولادی و 50 تا 60 درصدی قیمت مسکن در سال جدید بوده ایم که به موجب آن قدرت خرید قشر ضعیف جامعه روز به روز با کاهش مواجه می شود.

چنانچه قیمت آهن آلات و مسکن همچنان روندی صعودی را در پیش گیرد، قیمت مسکن نیز به همین میزان بالا خواهد رفت که این موضوع فاجعه‌بار می‌باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها