کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات آخرین روز کاری هفته


کد خبر : ۵۱۳۸۸چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۱۵۸۳۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز با تقویت حجم خرید در برابر عرضه سهام روبرو شدند، این امر موجب تقویت دوباره نرخ جهانی نفت و ...

معامله‌گران بورس تهران امروز با تقویت حجم خرید در برابر عرضه سهام روبرو شدند، این امر موجب تقویت دوباره نرخ جهانی نفت و بازگشت کالایی‌ها به مدار مثبت شد، شاخص کل بورس هم 404 واحد رشد کرد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 3 مرداد ماه 97 با افزایش 404 واحدی به رقم 108 هزار و 800 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 11 واحدی عدد 18 هزار و 282 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 479 واحدی به رقم  117 هزار و 866 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 463 واحدی به رقم 78 هزار و 955 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 15 واحدی عدد  222 هزار و 400 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 13 واحدی بر روی رقم یک هزار و 232 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی فارس با 108 ، پتروشیمی پارس با 59 واحد و سایپا با 38 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت تهران با 175 واحد، ملی صنایع مس ایران با 117 واحد و فولاد مبارکه با 109 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 338 میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 455 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 99 هزار و 287 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های نیرو سرمایه، حق تقدم خرید سهام شیشه‌سازی مینا، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری کوه نور، حق تقدم استفاده نشده بیمه میهن، صندوق جسورانه یکم آرمان آتی، سرمایه‌گذاری پارس توشه، ماشین‌سازی نیرومحرکه، پارس سوئیچ و حق تقدم خرید سهام آن، پالایش نفت تهران، نورد و تولید قطعات فولادی، صنایع سرماآفرین ایران، سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، شیرین دارو، فولاد آلیاژی یزد، تولیدی پلاستیک شاهین، پشم‌بافی طوس، پالایش نفت لاوان، خدمات فنی فولاد یزد، داده‌پردازی ایران،‌ آذریت از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، ماشین‌سازی اراک، ریل‌سیر کوثر، عمران و توسعه فارس، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، کارخانجات ایران مرینوس، نیرو کلر و قند هکمتان متوقف شدند. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد 80 میلیون سهم پتروشمیی شازند به ارزش کمتر از 27 میلیارد تومان کد به کد شد. گروه کارخانجات صنعتی تبرک نیز با معاملات درون گروهی کمتر از 39 میلیون سهمی به ارزش 7 میلیارد تومان روبرو بود؛ همچنین 22 میلیون سهم بانک صادرات ایران به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 10 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده معاملات انتقالی را تجربه کرد. 

براساس این گزارش بازار سهام در حالی شاهد تحرک خریداران سهام برای جمع‌آوری سهم‌های در گروه فلزات اساسی و تک سهم‌های معدنی بود که بازگشت دوباره بازارهای جهانی به مدار صعودی و افزایش قیمت جهانی نفت خام، باعث شد، تا معامله‌گران حقیقی دوباره در گروه پالایشی‌ها خریدار سهام باشند. روند متعادل عرضه و تقاضا در بازار سهام در حالی ادامه دارد که به نقدینگی در گردش بازار هر آنچه که هست به تبع عرضه‌های اولیه اخیر و همچنین گردش دوباره پول میان گروه‌های مختلف انجام می‌دهد و این در حالی است که هنوز میل به سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی و غیرمتشکل به ویژه در حوزه‌های کالایی بالا است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها