کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریچه کولر خودرو گرد باشد بهتر است یا مربعی؟


کد خبر : ۵۱۳۲چهارشنبه، ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳:۴۷۱۲۱۵۹ بازدید

فرم دریچه کولر خودرو در خودروهای قدیمی، مربعی شکل و ساده بود. اما با ورود انواع مدل های مرسدس بنز و برخی خودروهای دیگر با دریچه های گرد برای کولر، این فرم نیز ...
دریچه کولر خودرو گرد باشد بهتر است یا مربعی؟دریچه کولر خودرو گرد باشد بهتر است یا مربعی؟

میکانیک و نحوه نگهداری خودرو : فرم دریچه کولر خودرو در خودروهای قدیمی، مربعی شکل و ساده بود. اما با ورود انواع مدل های مرسدس بنز و برخی خودروهای دیگر با دریچه های گرد برای کولر، این فرم نیز مورد استقبال طراحان خودرو و مشتریان قرار گرفت.

از لحاظ اصول طراحی خودرو، کارایی بیشتر کولر و مصرف بهینه انرژی، دریچه های گردی که با کمترین پره ها باد کولر را بیرون داده و آن را هدایت کنند، طبیعا به مصرف کمتر سوخت کمک می کنند و بر قدرت خنک کنندگی کولر می افزایند.این فرم از طراحی دریچه را بیشتر می توان روی خودروهایی مشاهده کرد که بیش از تمرکز روی ویژگی های بصری، در طراحی آن ها بر اصول کاربردی طراحی، مهندسی و ساخت خودرو دقت شده است.نمونه آن خودروی لوگان رنو (تندر90) است که تحمل هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جاده ها، خیابان های سنگفرش و راه های صحرایی را دارد و علاوه بر این، راحتی در تعمیر، رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانه ای و گازهای آلودکننده و بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل نیز در آن لحاظ شده است.

با این حال، این فرم گرد برای دریچه کولر به دلیل آن که سلیقه گروهی از مشتریان را به لحاظ ظاهری تأمین نمی کند، روی همه خودروها استفاده نمی شود.در ایران، تغییر فرم دریچه کولر روی خودروی پراید 141 و دیگر مدل ها تا حدی به کارایی کولر کمک کرد که برخی مشتریان، کولر این خودرو را قوی تر از قبل دانستند، این در حالی بود که تنها فرم دریچه کمک کرده بود تا کولر قدرت خنک کنندگی بیشتری یابد و فشار نسبتا کمتری به موتور وارد کند و با مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر، دمای آب را متعادل نگه دارد.این در حالی است که کولرهای پراید نصب شده روی پراید از سال 1384 به بعد ضعیف تر از کولرهای کره ای است که مثلا روی مدل سال 1379 نصب شده است. اما این کولرها فشار کمتری به موتور می آورند و بدین ترتیب آمپر هنگام استفاده از آن ها به ندرت بالا می آید و علاوه بر خنک کنندگی بیشتر، صدای زوزه ای که کولرهای کره ای در دور موتور 2500 داشت را ندارند.به قول مکانیک های خودرو دریچه های گرد و کم پره نفس کولر خودرو را نمی گیرند!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها