کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بیانیه جمعی از پرستاران درباره تعرفه پرستاری


کد خبر : ۵۱۱۲۲پنجشنبه، ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷:۳۱۵۲۱ بازدید

جمعی از پرستاران در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعرفه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، خطاب به مردم بیانیه‌ای نوشته و از ایشان و ...

جمعی از پرستاران در اعتراض به اجرا نشدن قانون تعرفه‌های پرستاری توسط وزارت بهداشت، خطاب به مردم بیانیه‌ای نوشته و از ایشان و مسئولان خواستند در تقاضای اجرای این قانون با ایشان همراه شوند.

به گزارش «تابناک»، بخشی از متن این بیانیه ، بدین شرح است:

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که حدود ۱۲ سال پیش در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و هدف از اجرای آن، انجام خدمات با کیفیت پرستاری با بهایی عادلانه و منصفانه در جهت رضایتمندی بیشتر بیماران و ایجاد انگیزه برای پرستاران بود، با گذشت ۱۲ سال هنوز اجرا نشده است.

بیمه‌های شما مردم که شامل بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی است، با اجرای این قانون می‌توانند هزینه‌های خود را به بهترین وجه مدیریت کرده و از تحمیل فرانشیز‌های بالا به مردم و بیمه شدگان، جلوگیری نمایند.

متاسفانه محاسبه اقدامات پرستاری با تعرفه‌های پزشکی -که شامل بسیاری از خدمات درمانی بستری و سرپایی می‌شود، باعث پرداخت‌های کلان از جیب شما مردم و از جیب بیمه‌هایی که با حق بیمه پرداختی شما شکل گرفته‌اند، شده است.

به طور مثال انجام سرم تراپی و تزریقات وریدی با تعرفه پزشکی که هم اکنون در مراکز درمانی با قیمت حدود ۸۰ هزار تومان (انجام دهنده، “پرستار” است، نه پزشک) در بخش سرپایی و یا بستری برای شما محاسبه و توسط شما یا توسط بیمه‌های شما پرداخت می‌گردد، در صورت محاسبه با تعرفه پرستاری به یک سوم این قیمت کاهش خواهد یافت.

متاسفانه وزارت بهداشت و وزارت رفاه که طبق قانون موظف به اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری می‌باشند، به دلیل نفوذ و ذی نفع بودن پزشکان در این دو وزارت خانه، پس از ۱۲ سال هنوز از اجرای آن خودداری می‌کنند و در صدد هزینه تراشی بیشتر برای شما و بیمه‌های شما هستند؛ نفع عده‌ای خاص در این است که قانون تعرفه‌های پرستاری همچنان بدون اجرا بماند.

پرستاران سالهاست که با نجابت و صبر مثال زدنی خود، به رغم بی‌مهری‌های مسئولان وزارت بهداشت و وزارت رفاه، هیچ گاه از خدمت رسانی شبانه روزی به شما مردم فرهیخته، کوتاهی نکرده و همچنان با تمام توان در صف اول خدمت رسانی در امر بهداشت و درمان سرزمینمان باقی خواهند ماند، اما از شما مردم عزیز توقع دارند اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری را که به نفع شما و همه مردم و بیماران و بیمه‌های شماست، با قاطعیت تمام از مسئولین مربوطه در وزارت بهداشت و رفاه و مجلس شورای اسلامی خواستار بوده و همواره از خدمت‌گزاران خود در صف اول درمان، یعنی پرستاران پر تلاش و نجیب حمایت نمایید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها