کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش رئیس اتحادیه املاک به آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان


کد خبر : ۵۰۹۴دوشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳:۴۹۳۱۵۹ بازدید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان واکنش نشان داد.هر چند آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان که چهارشنبه گذشته در هیات دولت به تصویب رسید هنوز ...

 رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان واکنش نشان داد.هر چند آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان که چهارشنبه گذشته در هیات دولت به تصویب رسید هنوز به هیچ کدام از مراجع ذی‌ربط ابلاغ نشده است،  اما حسام عقبایی اعلام کرد: اگر در آیین‌نامه پیش‌فروش مسکن تنظیم قرارداد پیش‌نویس برای مشاوران املاک دیده شده باشد، مانعی ندارد؛ ولی اگر پیش‌بینی تنظیم پیش‌نویس برای مشاوران املاک نشده باشد ما با آن مخالف هستیم و قابلیت اجرایی هم پیدا نمی‌کند. 

 وزیر دادگستری در اظهارنظر خود در مورد تصویب آیین‌نامه پیش‌فروش ساختمان در هیات دولت تاکید کرده بود که براساس این آیین‌نامه، تنظیم و ثبت همه قراردادهای پیش‌فروش از این به بعد در دفاتر اسناد رسمی الزامی خواهد شد.

این در حالی است که در متن قانون پیش‌فروش ساختمان که سال 89 در مجلس به تصویب رسید، مشاوران املاک به صراحت از تنظیم هرگونه قرارداد پیش‌فروش منع شده بودند که با پیگیری‌های اتحادیه مشاوران املاک در آن زمان، نمایندگان مجلس نسبت به تعدیل این ماده از قانون پیش‌فروش ساختمان در متن آیین‌نامه اجرایی آن به مشاوران املاک قول مساعد دادند. عقبایی با تاکید بر اینکه هنوز متن آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان را ندیده است، اظهار کرد: طبق آخرین مذاکراتی که با مسوولان داشتیم اگر بحثی از تنظیم قراردادهای پیش‌نویس توسط مشاوران املاک باشد مانعی نیست، اما اگر پیش‌بینی تنظیم پیش‌نویس برای مشاوران املاک نشده باشد قاعدتا مورد انتقاد ما است و ما نسبت به آن مصوبه نقد داریم. وی ادامه داد: اگر نظراتی که ما داشتیم در این آیین‌نامه لحاظ شده باشد قاعدتا می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و اگر هم این نظرات دیده نشده باشد و مشکلات رفع نشده باشد، قاعدتا اجرای آن قانون سخت و مشکل خواهد بود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: باید قوانینی را تصویب کنیم که هم قابلیت اجرا و هم قابلیت پذیرش داشته باشند؛ بنابراین فکر می‌کنم باید از نکاتی که در جهت حفظ منافع مردم است و معاملات را تسهیل می‌کند حمایت کرد؛ اما ما هنوز آیین‌نامه اجرایی که به تصویب هیات وزیران رسیده، ندیده‌ایم.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها