کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تاثیرات مثبت اجرای مصوبه جدید بر بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۵۰۹۲۴شنبه، ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴:۰۷۴۴۹۷ بازدید

محمد آزاد رئیس اتحادیه اهن فروشان در گفتگویی با اشاره به نیاز بازار داخلی آهن الات عنوان کرد: با توجه به این موضوع که باید ارزش پول ملی ...

آهن‌پرایس- محمد آزاد رئیس اتحادیه اهن فروشان در گفتگویی با اشاره به نیاز بازار داخلی آهن الات عنوان کرد: با توجه به این موضوع که باید ارزش پول ملی را محفوظ نگه داریم، در نتیجه تعیین قیمت های پایه تنها براساس قیمت دلار و یا نرخ های جهانی به تنهایی نمی تواند نیاز بازار داخلی را پاسخ دهد. همچنین در این شرایط نباید معاملات را به دلار معطوف کرده بلکه باید دیگر عوامل را در تعیین قیمت های پایه در نظر گیریم.

وی در ادامه با اشاره به تعیین قیمت پایه محصولات فولادی برای عرضه در بورس کالا، پیشنهاداتی را در این رابطه ارائه نمود.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که کنسرسیومی از نمایندگان وزارت صمت، بورس کالای ایران، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، انجمن تولیدکنندگان هر صنعت و همچنین نماینده ای از اتحادیه مصرف کنندگان برای تعیین نرخ های پایه تشکیل شود تا بدین وسیله قیمت های پایه با درنظر گرفتن همه عوامل روی تابلوی معاملات بورس اعلام شود.

آزاد در ادامه اظهار داشت: در رابطه با مصوبه صادراتی وزارت صنعت و معدن و تجارت درباره اجبار بازگشت درامد ناشی از صادرات بعضی از محصولات در سامانه نیما می توان گفت که این کار موجب کاهش سودجویان و دلال گری ها از معاملات و صادرات خواهد شد که در ادامه باعث می شود تا حقوق تولید کننده واقعی محفوظ ماند. چرا که تولید کننده ای که برای تولید یک محصول زحمت می کشد باید سود ناشی از صادرات کالای خود را به صورت مستقیم بدست آورد. بدین صورت این دستورالعمل صادراتی موجب شفافیت بازار و کاهش التهاات کاذب بازار خواهد شد که در این راه باعث حمایت از باز رداخلی و تولیدکنندگان صنایع تکمیلی در حوزه‌های فلزی و پتروشیمی شده است.

رئیس اتحادیه اهن فروشان در ادامه با اشاره به تاثیرات اجرای این مصوبه در کاهش التهابات اخیر بازار محصولات داخلی، اظهار داشت: اجرای این مصبه موجب شده تا صادرات محصولات فولادی از طریق دلالان و واسطه ها صورت گیرد و تنها تولید کننده واقعی بتواند محصولات خود را صادر کند. همچنین اجرای این مصوبه موجب خواهد شد تا التهابات ناشی از خرید کالا از بازار داخلی و صادرات آن به‌ منظور استفاده از مابه‌التفاوت نرخ ارز توسط برخی واسطه ها با کاهش مواجه شود. همچنین از دیگر مزایای اجرای این مصوبه می توان به افزایش شفافیت در بازار، حذف رانت و جلوگیری از هیجان های کاذب قیمتی و نیز جلوگیری از التهاب و سوءاستفاده در بازار کالاهای مختلف اشاره کرد.

با توجه به تاثیرات مثبت اجرای این مصوبه بر بازار داخلی، می توان گفت اجرای آن برای حوزه صادراتی محصولات مختلف 100 درصد مفید و کاربردی می باشد که به نفع تولید کنندگان تمام خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها