کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چشم امید ایرانیان به نشست خبری امروز در هتل کوبورگ


کد خبر : ۵۰۶۴۹جمعه، ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۴۱۱۰۵۴ بازدید

هتل کوبورگ وین بار دیگر میزبان مذاکرات برجامی است اما این بار بدون حضور آمریکا.
چشم امید ایرانیان به نشست خبری امروز در هتل کوبورگچشم امید ایرانیان به نشست خبری امروز در هتل کوبورگ

هتل کوبورگ وین بار دیگر میزبان مذاکرات برجامی است اما این بار بدون حضور آمریکا.

قرار است در نشست وزیران خارجه ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و خانم موگرینی بسته پیشنهادی اقتصادی اروپا که قرار بود با هدف تامین منافع اقتصادی تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا تهیه و ارائه شود، به ایران تحویل شود. بسته‌ای که گفته می‌شود در اولین مواجهه برای طرف ایرانی خیلی چشمگیر نبوده و حسن روحانی آن را ناامیدکننده خوانده است.

با این حال رییس جمهوری کشورمان در تماس های تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون همچنان به تغییر مثبت این بسته امیدوار است. او با اشاره به بررسی بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی درباره برجام از سوی ایران، بر ضرورت توجه جدی به نکات مد نظر و تامین خواسته های جمهوری اسلامی ایران برای ادامه روند همکاری ها در اجلاس فردای وزرای خارجه ۵ کشور در وین تاکید کرد.

روحانی شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، تلاش فرانسه در روند حفظ برجام در ماه‌های گذشته را مثبت دانست و اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه روند همکاری ها در برجام دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست و امیدواریم روند مذاکرات وزرای ۵ کشور فردا در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های اقتصادی و روابط بانکی و مشکلات به وجود آمده برای برخی شرکت های اروپایی در پروژه های ایران، بواسطه خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: انتظار ما از اروپا ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان بندی است تا بتواند نقشی جبران کننده در قبال خروج آمریکا داشته باشد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به وین به خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود بسته پیشنهادی تعهدات مجموعه کشورهای باقی مانده در برجام شامل تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از این توافق در سایر زمینه ها از جمله اقتصادی، سیاسی و هسته ای را تضمین کند.

گفته می‌شود وزیر خارجه انگلیس به دلیل حضور در یک جلسه داخلی در لندن در نشست امروز وین حضور ندارد و الستر برت معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس در این نشست حضور می‌یابد./ هفت صبح



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها