کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعیین 3 سناریو برای قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت


کد خبر : ۵۰۵۷شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸:۰۰۴۹۱۷ بازدید

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از تعیین 3 سناریو برای قیمت‌گذاری خودرو در این شورا خبر داد و گفت: هنوز فرمول نهایی تعیین قیمت‌ خودرو در شورای رقابت نهایی نشده است.

عیسی امامی عضو ناظر مجلس در شورای رقابت با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در این شورا برای مشخص شدن فرمولی در جهت تعیین قیمت خودرو، گفت: هنوز هیچ فرمولی برای قیمت‌گذاری خودرو در این شورا قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه آنچه در مورد افزایش 5 تا 20 درصدی قیمت خودرو طی روزهای اخیر از سوی برخی افراد اعلام می شود، صحت ندارد، افزود: هیچکدام از فرمول‌ها و برنامه‌‌هایی که در روزهای اخیر برای تعیین قیمت خودرو از سوی برخی اشخاص، نهادها و ارگان‌ها اعلام می‌شود، واقعی نبوده و صحت ندارد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از 3 سناریو برای تعیین قیمت خودرو در این شورا خبر داد و گفت: در حال حاضر جلسات مداومی برای تهیه دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت برگزار می‌شود که امیدوارم از این طریق شاهد افزایش قیمت خودرو در سالجاری نباشیم.

امامی ادامه داد: شورای رقابت برای تهیه فرمول قیمت‌گذاری خودرو، سه سناریو را به خودروسازان پیشنهاد کرده است که بر این اساس در سناریوی اول در شرایط مطلقی شاهد  افزایش قیمت نخواهیم بود. البته در بعضی موارد نیز شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

وی در ادامه به سناریوی دوم شورایب رقابت برای تعیین فرمول قیمت‌گذاری خودرو اشاره و تصریح کرد: براساس سناریوی دوم این شورا برای تعیین قیمت خودرو، در برخی خودرو‌ها کمی افزایش قیمت خواهیم داشت، البته این افزایش قیمت محسوس نیست و حقوق تولیدکنندگان نیز رعایت می‌شود.

**هنوز فرمول نهایی تعیین قیمت‌ خودرو در شورای رقابت نهایی نشده است

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در همین زمینه، ادامه داد: براساس سناریوی سوم این شورا برای تعیین قیمت خودرو،این ادعای خودروسازان که بانک مرکزی هم آن را تأیید نمی‌کند، میزان ارزی که تاکنون آن‌ها دریافت کرده‌ و می‌کنند، تغییری ایجاد نمی‌شود که این اقدام تا حدی باعث کاهش قیمت‌ خودروها در بازار می‌شود، البته اجرای این سناریو منوط به است که دولت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنند.

امامی در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر این 3 سناریو برای تعیین قیمت خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار دارد و به طور مستمر تا حصول نتیجه نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هنوز فرمول نهایی تعیین قیمت‌ خودرو در شورای رقابت نهایی نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها