کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقوط سکه، سکون دلار


کد خبر : ۵۰۵۲شنبه، ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹:۴۷۳۱۰۳ بازدید

هفته گذشته قیمت دلار در محدوده 3270 تومان تا 3280 تومان محبوس بود، اما سکه درنتیجه سقوط بهای طلای جهانی، با افت قیمت قابل توجهی مواجه شد. دلار هر چند ...

هفته گذشته قیمت دلار در محدوده 3270 تومان تا 3280 تومان محبوس بود، اما سکه درنتیجه سقوط بهای طلای جهانی، با افت قیمت قابل توجهی مواجه شد.

دلار هر چند در آغاز معاملات روز پنج‌شنبه 10 تومان کاهش یافت و با 3260 تومان استارت زد، اما در ادامه روز به همان سطح 3270 تومانی بازگشت و نهایتا قیمت ثبت شده برای اسکناس سبز در آخرین روز بازار در هفته پیش، بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه، معادل همان 3270 تومان ثبت شد. در هفته گذشته، شاخص بازار ارز در بازه قیمتی 3270 تا 3280 تومان نوسان داشته و از نگاه فعالان بازار تا مشخص شدن سرنوشت مذاکرات هسته‌ای کشور با قدرت‌های جهانی، در صورتی که فشاری از سوی عوامل مهم دیگر بر بازار وارد نشود، قیمت در همین محدوده باقی خواهد ماند.کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این روند در هفته پیش رو هم ادامه داشته باشد. نرخ رسمی دلار هم روز پنج‌شنبه از سوی بانک مرکزی 2 هزارو 558 تومان و 2 ریال تعیین شد که در مقایسه با نرخ رسمی دلار در روز چهارشنبه 11 ریال افزایش را نشان می‌دهد.

 هفته سقوط سکه در بازار

هر چند که دلار هفته آرامی را پشت سر گذاشت، اما بازار سکه و طلا تحت‌تاثیر سقوط شدید قیمت طلای جهانی کاهش شدید قیمت‌ها را ثبت کرد. روز شنبه گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 987 هزار تومان معامله می‌شد. روز‌های یکشنبه و دوشنبه هم سکه حدود 985 هزار تومان قیمت خورد. روز سه‌شنبه که بازار تهران تعطیل بود، قیمت اونس طلای جهانی از 1292 دلار به 1266 دلار سقوط کرد و همین موضوع عامل کاهنده‌ای قوی بود تا هر سکه تمام بهار آزادی روز چهارشنبه 15 هزار تومان از ارزش خود را از دست بدهد. این کاهش قیمت روز پنج‌شنبه هم ادامه داشت و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش هفت هزار تومانی، در بازار تهران 963 هزار تومان معامله شد.
قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم در بازار تهران روز پنج‌شنبه 98 هزار و 270 تومان بود که نسبت به روز قبل از آن، کاهش 650 تومانی را نشان می‌دهد. با این حساب با مقایسه قیمت‌های ثبت شده برای هر دلار آمریکا در آخر هفته نسبت به شنبه، اسکناس سبز یک دهم ارزش خود را از دست داده است. نیم سکه هم با افت ارزش 4/2 درصدی مواجه بوده است. هر ربع سکه هم در این هفته، 1/3 درصد و هر گرم طلای 18 نیز، 2/2 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. اونس طلای جهانی هم به میزان 9/2 درصد کم‌ارزش‌تر از اول هفته شده است که گفته می‌شود بیش از هر چیز، تحت‌تاثیر اعلام نتایج انتخابات در اوکراین و خنثی شدن عامل نااطمینانی‌های ناشی از وضعیت این کشور بوده است. علاوه‌بر این، طلای جهانی در 2 روز گذشته نیز با افت ارزش مواجه بوده است و احتمال می‌رود این کاهش قیمت در صورت تداوم، در روزهای آینده نیز بازار طلا را در جهت کاهش تحت فشار بگذارد.


phj8gde6o2mw35zkot.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها