کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه چیز درباره مردی که خود را هنری کیسینجر دنیای اسلام می‌داند


کد خبر : ۵۰۲۸۸دوشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۱۶۱۵۹۵ بازدید

هواداران حسن عباسی به او لقب «استاد» داده‌اند؛ استادی که درباره تمامی موضوعات مانند برجام، سینما، گلشیفته فراهانی، نیروهای نظامی، پژوهش در درصد حرام‌زادگی غربی‌ها و حتی جام جهانی فوتبال صاحب‌نظر بوده و جلسه تشکیل می‌دهد.

هواداران حسن عباسی به او لقب «استاد» داده‌اند؛ استادی که درباره تمامی موضوعات مانند برجام، سینما، گلشیفته فراهانی، نیروهای نظامی، پژوهش در درصد حرام‌زادگی غربی‌ها و حتی جام جهانی فوتبال صاحب‌نظر بوده و جلسه تشکیل می‌دهد.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود درباره این چهره می‌نویسد:‌ حسن عباسی برای فعالین سیاسی نامی ناآشنا نیست. او در طول ١۵ سال فعالیت سیاسی و اجتماعی خود بارها تلاش داشته تا با اظهار نظرهای خارج از عرف و تهمت زدن به شخصیت‌های برجسته کشور در صدر اخبار قرار گیرد.

**** من یک کیسینجر جوانم

او در ٢۵ آبان ٨٩ در سخنانی که بیشتر به طنز شبیه بود خود را کیسینجر اسلام نامید و گفت: «آقای هنری کیسینجر ٨۴ سالش است و ارشدترین استراتژیست غرب است و من الان ٣٩ سالم است. این را می‏گویم که از طریق شما به گوش آن دوستان در سپاه برسد. نیویورک‌تایمز «هر هفته»، هر وقت راجع به من مطلب می‌‏زند، داخل پرانتز می‏‏‌نویسد: «THE KISSINGER OF ISLAM» من هنوز نصف سن آقای کیسینجر را هم ندارم. چقدر من باید در دانشگاه‌ها در این باره توضیح بدهم. یکی کسی بلند نشد بگوید، فلان نظر شما را نقد کرده‌اند. شما گفته‌اید جامعه هجری، جامعه مهدوی در مقابل جامعه مدنی. شما گفتی تعالی‌شناسی در مقابل توسعه. کدام نظرات من را نقد کرده‏‌اند؟ وقتی می‏‌نویسد این آدم با این عنوان «THE BIG BRAIN STRATEGIC»، ارشدترین مغز استراتژیک جمهوری اسلامی، نکند بابت این هم که یک بیگانه این حرف‏‌ها را می‏‌زند، باید برویم دادگاه؟ شما که باشید اینها را در بوق و کرنا می‌کنید.»

عباسی نخستین‌ بار هنگام حمله آمریکا به عراق در ١٣٨٢ با حضور در برنامه‌های تلویزیونی به عنوان کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی و استراتژیک مطرح شد و از آن پس در محافل خصوصی اصولگرایان به ویژه تندروها حضور پررنگی پیدا کرد. عباسی خود را در تمام زمینه‌ها صاحب‌سبک دانسته و تصور می‌کند که می‌تواند درباره همه موضوعات اظهار نظر کند. شاید باورتان نشود اما کیسینجر اصولگرایان از گفت‌وگوی تمدن‌ها تا جام جهانی ٢٠١٨ روسیه اظهار نظر کرده است. با رسیدن محمود احمدی‌نژاد به ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۸۴، عباسی توانست خود را بیشتر به عنوان تئوریسین و استراتژیست جریان اصولگرایی مطرح کند ولی او هیچگاه از طرف همفکران خود نیز خیلی جدی گرفته نشد. عباسی به دلیل مواضع تندی که داشت به مدتی طولانی از حضور در صدا و سیما منع شد اما در نهایت و با وساطت وحید یامین‌پور، مجری نزدیک به جبهه پایداری به صدا و سیما بازگشت و از مهمانان ثابت برنامه «دیروز امروز فردا» بود.

**** برای دکتر بودن مدرک لازم نیست

تئوریسین اصولگرایان در سال ۱۳۸۳ در مقطع کارشناسی رشته فلسفه مشغول تحصیل بوده و تا بهمن ماه آن سال، مدرکی بیش از لیسانس نداشته است. در مدرک دکترای عباسی از سوی افراد مختلف تردید شده است. کیسینجر اصولگرایان در باب دکتر بودن نیز صاحب‌نظر بوده و معتقد است دکتر بودن به مدرک دکترا نیست بلکه در دادن نظریه و ارایه دکترین است از همین رو خود را به دلیل ارایه دکترین‌های مختلف دکتر می‌داند. او گفته صدها پایان‌نامه دکتری زیر نظر او انجام شده و استاد راهنمای شماری از چهره‌های مطرح سیاسی و نظامی بوده است. وی همچنین معتقد است کسی که رانندگی می‌کند راننده یا کسی که بیماران را معالجه می‌کند پزشک است و نیازی به داشتن مدرک (گواهینامه رانندگی یا پروانه پزشکی) نیست.

**** فوتبال مثل قمار است

آخرین اظهار نظر عباسی که شاید با توجه به شناخت او در سال‌های اخیر دیگر عجیب نباشد پس از بازی غرورآفرین تیم ملی فوتبال ایران برابر اسپانیا بود. عباسی گفته است: «از جامعه‌ای که اسیر نود و کی‌روش و کفاشیان و فوتبال است مقاومت درنمی‌آید. انسان‌های بزرگ در سوریه می‌جنگند تا این افراد با خیال راحت فوتبال بازی کنند. فوتبالیست قهرمان پوشالی است. فوتبال ورزش استعماری است. فوتبالیست آرمان ندارد و به یک اجنبی پول داده‌اند.» عباسی در حالی این سخنان را به زبان آورده است که عملکرد درخشان تیم ملی فوتبال مورد تمجید رهبر معظم انقلاب هم گرفت و ایشان با صدور پیامی از بازی جانانه تیم ملی فوتبال تجلیل کردند.

**** یک سخنرانی آتشین درباره ارتش

او در سخنرانی‌های آتشین خود که هدفش تهییج مهمانان مراسم است به نیروهای نظامی و خدوم کشور نیز رحم نکرده است و در اظهار نظری به ارتش جمهوری اسلامی ایران که یکی از مهم‌ترین ارکان نظامی کشور است، حمله کرده بود. او در سال ٨٩ درباره ارتش گفت: «اگر کشور را آب ببرد ارتش اصلا صدایش درنمی‌آید و هیچ موضعی اتخاذ نمی‌کند.»

این اظهارات که در جمع دانشجویان دانشگاه تهران در ٣ خرداد ٨٩ مطرح شده بود با وقفه‌ای ٧ ساله و در مرداد ٩۵ منتشر شد. اظهارات حسن عباسی درباره ارتش در حالی مطرح شد که امام خمینی(ره) گفته بودند: «ارتش از ماست و ما از ارتش.» این اظهارات حسن عباسی با واکنش سپاه پاسداران دیگر قوای نظامی کشور همراه بود.

**** نظریه‌ای در مورد صحرای طبس

شاید باورش برای شما سخت باشد او در صدا و سیما نقادی فیلم هم کرده است. عباسی در سال ١٣٩٢ در برنامه‌ زنده‌ تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» که با موضوع نقد فیلم آرگو برگزار شده بود، گفت: «علت اصلی شکست نیروهای آمریکایی در صحرای طبس، فرسودگی هلی‌کوپترها بوده است و نه طوفان شن.» این سخنان او با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد.

**** قضیه پژوهش در حرامزادگی غربی‌ها

استاد عباسی به آمار و ارغام و کارهای پژوهشی نیز علاقه‌مند است و طی تحقیقاتی موفق شده بود که آمار حرامزادگان در کشورهای اروپایی و برزیل را به دست آورد. حسن عباسی در ٣ مهر ٩۵ در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «بر اساس آمارهای رسمی، ۶۶ درصد جمعیت برزیل حرامزاده است. در اروپا فرانسه با ۵۶ درصد حرام‌زاده‌اند در سوئد ۵۵ درصد. آمریکا و انگلیس با ۴۱ و ۴۹ رتبه‌های بعدی هستند. عربستان و ترکیه رتبه‌های نخست منطقه را دارند و ایران جزو کشورهای سفید در این قضیه است. این نماد پیشرفتگی و توسعه یافتگی است ولی در تئوری‌های جامعه‌شناسی و توسعه تدریس نمی‌شود. ما چیزهایی داریم که می‌خواهیم بگذاریم زمین تا او به ما چهار تا تکنولوژی بدهد.»

این اظهارات عباسی واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت اما در پاسخ به واکنش‌ها گفت: «به تمام خبرگزاری‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب هشدار می‌دهم اگر قضیه زنازادگی غربی‌ها را یک بار دیگر مسخره کنید، به مردم می‌گوییم کسانی که تمسخر می‌کنند و آمار نهادهای بین‌المللی، بروند در اصل خود شک کنند.»

**** عباسی واقعا چکاره است؟

عباسی از سال ١٣٧٩ رییس موسسه‌ای با نام «اندیشکده یقین» است؛ البته این موسسه نام دیگری هم دارد: «مرکز بررسی‌های دکترینال». در قسمت «درباره ما» که در سایت این موسسه آمده، این مرکز، رقیب «مراکز تحقیقات استراتژیک کشور» معرفی شده؛ همچنین حوزه نخست فعالیت اندیشکده یقین، «بومی‌سازی دانش دکترینولوژی» بیان شده است.

هواداران عباسی به او لقب «استاد» داده‌اند؛ استادی که درباره تمامی موضوعات مانند برجام، سینما، گلشیفته فراهانی، نیروهای نظامی، پژوهش در درصد حرام‌زادگی غربی‌ها و حتی جام جهانی فوتبال صاحب‌نظر بوده و جلسه تشکیل می‌دهد.

اما سوال اصلی این است چنین فردی با چنین نظریات شاذی به حمایت چه گروهی تکیه کرده است که دستش در اتهام‌زنی و مخالف‌خوانی با همه مسوولان چنین باز است؟»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها