کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی پرفروش ترین گوشی موتورولا در جهان


کد خبر : ۵۰۲۵چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷:۱۴۵۸۷۵ بازدید

در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های این گوشی را از نزدیک بررسی کنیم و نگاهی به جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن داشته باشیم.

6 ماه پیش‌ازاین شرکت Motorola گوشی Moto G را عرضه کرد که به خاطر مشخصات خوب و قیمت ارزان به پرفروش‌ترین گوشی موتورولا تبدیل شد. حال Moto E باقدرت و امکانات مناسب و قیمتی به‌مراتب ارزان‌تر عرضه می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های این گوشی را از نزدیک بررسی کنیم و نگاهی به جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن داشته باشیم.

Moto E به قیمت ۱۲۹ دلار فروخته خواهد شد که ۵۰ دلار از Moto G ارزان‌تر است. این گوشی دارای نمایشگر ۴.۳ اینچ (رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰) باکیفیت HD و شیشهٔ ضد خش و ضد لک Gorilla Glass 3 و باتری با ظرفیت ۱۹۸۰ میلی‌آمپرساعت می‌باشد.Moto E‌ دارای پردازندهٔ دو هسته‌ای Snapdragon 200 به همراه ۱ گیگابایت RAM و اندروید ۴.۴.۲ است. این گوشی دارای دوربین عقب ۵ مگاپیکسل، ۴ گیگابایت حافظهٔ داخلی و ظرفیت برای کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت می‌باشد. علاوه بر این بدنهٔ Moto E دارای پوشش نانوی ضد آب است و در ۲۰ رنگ و طرح مختلف عرضه خواهد شد.Moto G سال گذشته مثل توفان بازارهای جهانی را فراگرفت. به‌گونه‌ای که در ۵ ماه به پرفروش‌ترین گوشی موتورولا تبدیل شد.

طراحی و ظاهر گوشی

Moto E‌ تا حدودی همان Moto G است که ارزان‌تر شده است. بدنهٔ Moto E بسیار شبیه Moto G است به‌طوری‌که اگر کسی نداند ممکن است با Moto G اشتباه بگیرد.نباید انتظار داشته باشید با تنها ۱۲۹ دلار یک گوشی به زیبایی HTC One M8 دریافت کنید. طراحی Moto E برای یک گوشی ۱۲۹ دلاری بسیار خوب است.
 

بررسی Motorola Moto E


نمایشگر Moto E دارای وضوح ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل است. یعنی نمایشگر ۴.۳ اینچی با تراکم پیکسلی ۲۵۶ ppi دارد. این وضوح در گوشی‌های هم‌ردهٔ Moto E بی‌نظیر است. تصاویر و نوشته‌ها در نمایشگر Moto E دارای وضوح مناسبی هستند و کمبودی ازاین‌جهت حس نمی‌شود. البته در گوشی‌های تراز اول جهان وضوح خیلی بیشتر از این وجود دارد ولی باید توجه داشته باشید که با پولی که برای یک گوشی تراز اول مثل Galaxy S5 می‌پردازید می‌توانید ۵ دستگاه Moto E بخرید و بازهم کمی برایتان باقی می‌ماند!

در نمایشگر از شیشهٔ بسیار محکم و ضد خش Gorilla Glass 3 استفاده‌شده است. لذا احتیاجی به خرید برچسب محافظ صفحه نخواهد داشت. گفته‌شده نمایشگر Moto E دارای پوشش ضد لک است. ولی در مدتی که ما با Moto E‌ کار می‌کردیم جای اثرانگشت بر روی آن باقی ماند. لذا خیلی به کارایی این پوشش اطمینان نداریم.Moto E همانند Moto G خوش‌ساخت و به‌اندازهٔ کافی محکم است. کاور پشت‌گوشی قابل تعویض است و در ۹ رنگ مختلف عرضه می‌شود. یعنی بعد از خرید Moto E در هر زمان که بخواهید می‌توانید با خرید یک کاور پشت جدید تنوعی در رنگ و قیافهٔ گوشی خود ایجاد کنید.
 

بررسی Motorola Moto E


موتورولا علاوه بر کاورهای رنگی پشت، کاور لاستیکی برای دور گوشی در ۵ رنگ مختلف عرضه می‌کند. این کاور به‌صورت یکپارچه دورتادور گوشی را فراگرفته و علاوه بر اینکه به خاطر رنگ‌های مختلف در زیبایی گوشی می‌تواند اثر داشته باشد، تا حدودی در برابر ضربه، زمین خوردن و نفوذ آب به داخل گوشی از دستگاه محافظت می‌کند.
 

بررسی Motorola Moto E


به خاطر انحنای پشت Moto E می‌توانیم این دستگاه ۱۴۲ گرمی را به‌راحتی در دست بگیریم. ازنظر ابعاد، در ضخیم‌ترین نقطه‌اش ۰.۷ میلی‌متر از Moto G و ۴.۴ میلی‌متر از Lumia 520 چاق‌تر است.
 

بررسی Motorola Moto E


در این گوشی فاصلهٔ قابل‌توجهی بالا و پایین صفحهٔ نمایش وجود دارد که در Moto G فقط فضای خالی بود. ولی در Moto E با انتقال بلندگو از پشت به جلوی گوشی، دیگر فضای خالی به چشم نمی‌آید.
 

بررسی Motorola Moto E



دکمه‌های پاور و کم‌وزیاد کردن صدا به‌خوبی در کنار گوشی جای‌داده شده‌اند. زیرا در حین کار با یک دست به‌راحتی می‌توان با آن‌ها کار کرد. جک هدفون در بالا و پورت microUSB در پایین گوشی قرار دارد.

قابلیت‌های نرم‌افزاری

پردازندهٔ دو هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتز ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد ولی به همراه ۱ گیگابایت RAM می‌تواند به‌خوبی اندروید ۴.۴.۲ را اجرا کند.
 

بررسی Motorola Moto E


این نسخه، آخرین نسخهٔ اندروید است و موتورولا خود را ملزم می‌داند به‌روزرسانی به نسخهٔ بعدی اندروید و تمام به‌روزرسانی‌های میان دو نسخه را برای Moto E عرضه کند.حرکت میان صفحهٔ خانه، صفحهٔ برنامه‌ها و منوی multi-tasking (که با نگه‌داشتن دکمهٔ خانه باز می‌شود) نرم و سریع است. البته با این قدرت پردازشی و حافظه انتظار نداریم کند باشد.

بازی Angry Birds Star Wars به‌خوبی و بدون مشکل روی Moto E اجرا شد. البته باید ببینیم وقتی حافظه پر از برنامه‌های گوناگون، فیلم و عکس شده سرعت گوشی چگونه است ولی به نظر نمی‌رسد به‌راحتی کم بیاورد.
 

بررسی Motorola Moto E


این گوشی دارای ۳G, Bluetooth 4 و Wi-Fi b/g/n است ولی اتصال ۴G ندارد (البته احتیاجی هم نیست چون ۳G در ایران هنوز در ابتدای راه است).برنامه‌هایی که در Moto G بودند به‌علاوهٔ برنامهٔ Alert در Moto E هستند. به‌وسیلهٔ برنامهٔ Motorola Alert می‌توانید مکانتان را به فرد یا افراد خاصی اطلاع بدهید. برای مثال وقتی از خانه خارج می‌شوید، سر کار می‌روید، بعد از کار به خانهٔ خویشاوندان سری می‌زنید، و … به اطلاع افراد موردنظر می‌رسد.
 

بررسی Motorola Moto E


حتی می‌توانید بعد از دیدن مسابقهٔ ورزشی مکانتان را به دوستانتان اطلاع دهید تا بتوانید راحت‌تر همدیگر را پیدا کنید. در این برنامه گزینه‌ای به نام Emergency وجود دارد که می‌تواند صدای آژیر خطر بدهد و یا به یک شمارهٔ از پیش تعیین‌شده زنگ بزند.
 

بررسی Motorola Moto E


پخش فیلم

دیدن فیلم بر روی نمایشگر باکیفیت Moto E لذت‌بخش است ولی بهتر است برای این کار یک کارت حافظه بخرید. زیرا حافظهٔ داخلی این گوشی ۴ گیگابایت است که فقط ۲.۲۱ گیگابایت آن در دسترس می‌باشد. بدون کارت حافظه، با گرفتن چندین عکس و فیلم و نصب چند برنامه فضای داخلی گوشی به‌راحتی پر می‌شود. البته کارت‌های حافظه هم بسیار ارزان‌قیمت هستند لذا پیشنهاد می‌شود برای استفاده از تمام قدرت Moto E یک کارت حافظه خریداری کنید.
 

بررسی Motorola Moto E


صدا

Moto E‌ دارای رادیوی FM است که مانند دیگر گوشی‌ها باید هدفون را به آن متصل کنید تا در نقش آنتن عمل کند.صدای بلندگوی Moto E که در زیر صفحهٔ نمایش قرار دارد، به‌خوبی بلند است. البته تکنولوژی BoomSound در این گوشی ۱۲۹ دلاری وجود ندارد لذا با بلند کردن آن تا آخرین حد کمی نویز در صدا شنیده می‌شود. بهترین و لذت‌بخش‌ترین صدا موقعی شنیده می‌شود که بلندی صدا حداکثر مقداری از آخرین حد کمتر باشد.

دکمه‌های پایین صفحه در خود نمایشگر هستند و زیر نمایشگر دکمه‌ای وجود ندارد. بااین‌حال برخی ممکن است در ابتدا بلندگو را با دکمهٔ خانه اشتباه بگیرند!
 

بررسی Motorola Moto E


دوربین

پشت Moto E همانند Moto G, Galaxy Fame و Lumia 520 یک دوربین ۵ مگاپیکسلی وجود دارد. در مدتی که این گوشی را تست می‌کردیم کیفیت عکس‌برداری‌اش خوب و قابل‌قبول بود. Moto E فلش ندارد لذا برای عکس گرفتن در نور کم و در شب مشکل خواهد داشت.

وقتی برنامهٔ دوربین را باز می‌کنید، کل صفحه تبدیل به دکمهٔ شاتر می‌شود. البته به‌غیراز دکمه‌های پایین صفحه و دکمهٔ فیلم‌برداری. ازاین‌جهت که Moto E‌ دوربین جلو ندارد، افرادی که می‌خواهند از خودشان عکس بگیرند، با تبدیل کل صفحه به دکمهٔ شاتر راحت‌تر خواهند بود. چون احتیاج نخواهند داشت وقتی به پشت گوشی نگاه می‌کنند، دکمه‌ی شاتر را از روی صفحه پیدا کنند.
 

بررسی Motorola Moto E


اگر در دوربین از سمت چپ صفحه انگشتتان را به داخل بکشید تنظیمات دوربین باز می‌شود. در این قسمت می‌توانید گزینه‌هایی مثل HDR, Panorama و حالت ۱۶: ۹ را انتخاب کنید. اگر به دنبال گوشی می‌گردید که گزینه‌ها و جلوه‌های زیادی برای عکس‌برداری در اختیارتان قرار دهد، Moto E انتخاب موردنظر شما نیست. البته با این قیمت بعید است بهتر از این پیدا کنید.

سرعت دوربین کمی پایین است. یعنی از زمانی که انگشتتان را روی صفحه می‌زنید تا زمانی که عکس گرفته‌شده و ذخیره می‌شود، کمی طول می‌کشد. البته این وقفه آن‌قدر طولانی نیست که اذیتتان بکند و با نگه‌داشتن انگشت بر روی صفحه می‌توانید چندین عکس پشت سر هم بگیرید.

باتری

بااینکه قاب پشت‌گوشی باز می‌شود، باتری قابل تعویض نیست. افرادی که عادت دارند برای بالا بردن زمان استفاده از گوشی از دو باتری استفاده کنند با قابل تعویض نبودن باتری Moto E مشکل خواهند داشت. ولی توجه داشته باشید ظرفیت ۱۹۸۰ mAh به‌اندازهٔ کافی زیاد است به‌طوری‌که یک روز و یا حتی بیشتر برای استفادهٔ معمولی کار می‌دهد.
 

بررسی Motorola Moto E


نتیجه‌گیری

Moto E یک گوشی باکیفیت، با امکانات مناسب و با قیمتی بسیار ارزان به‌حساب می‌آید. Moto G یک تجربهٔ بسیار موفق از سوی موتورولا است و Moto E احتمالاً از آن‌هم موفق‌تر خواهد بود.البته Moto E از چند جهت از Moto G پایین‌تر است. مثل نداشتن دوربین جلو، فلش و ظرفیت پایین حافظهٔ داخلی. ولی از دیگر جنبه‌ها یک گوشی بسیار مناسب به‌حساب می‌آید. اگر کسی می‌خواهد برای بار اول گوشی اندروید خریداری کند Moto E‌ یکی از بهترین انتخاب‌های او است.
 

بررسی Motorola Moto E



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها