کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکاپو برای عقبگرد قیمت خودرو در ایران


کد خبر : ۵۰۱۹۷شنبه، ۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳:۵۲۱۴۴۷۷ بازدید

آهنگ بازگشت قیمت خودرو در حاشیه بازار طی 10 روز گذشته با تکلیف دولت به‌خودروسازان برای افزایش عرضه تند شده اما نابسامانی سامانه‌های ...

علی ابراهیمی-همشهری/ آهنگ بازگشت قیمت خودرو در حاشیه بازار طی 10 روز گذشته با تکلیف دولت به‌خودروسازان برای افزایش عرضه تند شده اما نابسامانی سامانه‌های فروش نقدی و پیش‌فروش اینترنتی خودروهای داخلی مشتریان خودرو را سردرگم کرده است.

با گذشت چند روز از اجرای طرح‌های فروش عیدانه ایران خودرو، دیروز سایپا هم مرحله نوزدهم فروش اینترنتی محصولات خود را به شیوه فروش نقدی با موعد تحویل 7 تا 45 روزه و پیش‌فروش با موعد تحویل در پایان شهریورماه امسال، اجرا کرد. در این طرح خودروهای آریو اتوماتیک به‌صورت فروش نقدی با موعد تحویل 7روزه و پیش‌فروش برای تحویل در پایان شهریور‌ماه و سراتو آپشنال فروش نقدی با موعد تحویل 45 روزه و چانگان CS35 فروش نقدی با موعد تحویل 45 روزه و پیش‌فروش برای تحویل در پایان شهریور عرضه شدند.

در عین حال اغلب محصولات پرتقاضای این شرکت مانند انواع پراید، تیبا و ساینا فقط به‌صورت پیش‌فروش و با موعد تحویل در پایان شهریور‌ماه عرضه شد. همچنین این بار از عرضه خودروهای تولید مشترک اروپایی و پرتقاضا مانند انواع تندر90 و ساندرو خبری نبود. پیش از این نیز شرکت ایران‌خودرو در 2مرحله، فروش اینترنتی محصولات خود را به مناسبت عید فطر در دستور کار قرار داده بود که در هر دو مرحله، متقاضیان خرید خودرو با اختلال در سامانه فروش مواجه شدند.

با وجود این، اجرای مرحله دوم طرح فروش عیدانه محصولات ایران‌خودرو همچنان ادامه دارد و مشکلات قبلی سامانه فروش اینترنتی این شرکت نیز مرتفع شده است. در این مرحله به جز خودروهای سوزوکی گراند ویتارا و محصولات تولید مشترک با پژو و رنو، امکان ثبت‌نام برای خرید سایر محصولات این شرکت خودروسازی به‌صورت پیش‌فروش وجود دارد. پیش از این مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو درگفت‌وگو با خبرنگار همشهری از اجرای مرحله بعدی عرضه محصولات این شرکت با قیمت قطعی از ابتدای تیر‌ماه امسال و تداوم این روند تا پایان امسال برای پاسخگویی به تقاضای بازار خبر داده بود.

همچنین از چندی پیش شرکت‌های مدیران خودرو و پارس‌خودرو عرضه محصولات مونتاژ چینی خود را به‌صورت فروش نقدی یا پیش‌فروش در دستور کار قرار داده‌اند.


اتلاف وقت متقاضیان خرید اینترنتی خودرو

ثبت‌نام برای خرید محصولات سایپا مطابق با شرایط جدید فروش اعلام شده در مرحله نوزدهم فروش محصولات این شرکت از ساعت 10صبح دیروز آغاز شد و مطابق همه طرح‌های فروش اینترنتی خودرو، بازهم اختلال در سامانه و نبود امکان ورود به سیستم حرف نخست ثبت‌نام در این طرح فروش اینترنتی بود.

بنابر اعلام گروه خودروسازی سایپا در طرح مذکور، فروش 100هزار دستگاه خودرو با شرایط جدید فروش نقدی، پیش‌فروش و فروش اقساطی هدفگذاری شده است. اما از همان دقایق نخست اجرای طرح، سامانه فروش محصولات سایپا مختل شد و امکان ورود متقاضیان به سامانه وجود نداشت.

در این طرح نیز تنها عرضه محدود برخی خودروهای تولید داخل و مونتاژ چینی و یک محصول مونتاژ کره‌ای برای عرضه به مشتریان مدنظر قرار گرفته و از عرضه خودروهای پرتقاضای تولید مشترک فرانسوی خبری نیست. نکته حائز اهمیت در طرح فروش اینترنتی محصولات سایپا عرضه سراتوی آپشنال بود.

فروش این خودرو یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان و متقاضیان به سامانه فروش اینترنتی سایپا بود. استقبال از این خودرو به حدی بود که ظرفیت فروش آن با گذشت چند ساعت تکمیل شد.

همین امر موجب شد امکان ورود و ثبت‌نام متقاضیان برای خرید سایر محصولات سایپا تسهیل شود؛ هرچند بازهم بسیاری از متقاضیان خرید خودرو موفق به ثبت‌نام نشدند.


ثبت‌نام‌هایی که پرید

همانند طرح‌های قبلی فروش اینترنتی شرکت‌های خودروسازی در طرح جدید فروش محصولات سایپا نیز بالا نیامدن سایت در موعد چند ثانیه‌ای مقرر یا واژه‌ «ظرفیت تکمیل شد» بیشترین نتیجه‌ای بود که پیش روی مشتریان خرید قرار می‌گرفت. معدود متقاضیانی که موفق شدند به سامانه فروش وارد شوند نیز یا با پیام تکمیل ظرفیت مواجه شدند یا در مراحل مختلف و حتی پس از ثبت‌نام با خطای سیستم مواجه و به طی مجدد فرایند خرید مجبور شدند.

دیروز مجوز ورود به سامانه خرید محصولات سایپا 5 تا 20ثانیه و به فاصله هر 15دقیقه تعیین شده بود. یکی از متقاضیان خرید محصولات سایپا که برای پرداخت وجه و پیش‌خرید خودروی چانگان CS35 از 10صبح تا بعدازظهر به‌طور مکرر به سامانه فروش سایپا مراجعه کرده بود به خبرنگار همشهری گفت: همانند طرح‌های قبلی فروش اینترنتی شرکت‌های خودروسازی، در طرح دیروز سایپا نیز در ساعات اولیه اصلا امکان ورود به سامانه فروش وجود نداشت اما با گذشت زمان، شرایط بهتر شد.

حسین مهدوی با بیان اینکه پس از چندین بار تلاش ناموفق وارد سامانه فروش این خودروی چینی با موعد تحویل در پایان شهریورماه امسال شدم اما هنگام طی مراحل ثبت‌نام چندین بار سیستم پیغام خطا ارسال کرد، افزود: سرانجام با مشقت بسیار به تکمیل مراحل ثبت‌نام و پرداخت وجه پیش‌خرید این خودرو موفق شدم و با اتمام مراحل ثبت‌نام و پرداخت الکترونیک، وجه رسید ثبت‌نام را دریافت کرده و از سامانه خارج شدم اما با گذشت چند دقیقه وجه پرداختی برای پیش‌خرید خودروی مذکور به‌حساب بانکی اینجانب عودت داده شد و سامانه از خطای ثبت‌نام برای پیش‌خرید خودرو خبر داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها