کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سفرهای خارجی به خاطر فرار از حجاب نیست


کد خبر : ۵۰۰۸۳سه شنبه، ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷:۱۲۱۳۱۸ بازدید

بخشهای مهم صحبتهای رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در واکنش به پیشنهاد برخی از مسئولان مبنی بر تمرکز از سفرهای ...

بخشهای مهم صحبتهای رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در واکنش به پیشنهاد برخی از مسئولان مبنی بر تمرکز از سفرهای خارجی به داخلی تحت تاثیر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور:

* اگر بنا است سفر خارجی محدود شود، باید امکانات در خور و در شأن مردم در داخل کشور افزایش یابد. در همین تعطیلات عید فطر مردم برای رسیدن به شمال چند ساعت در ترافیک معطل ماندند، چرا در هر تعطیلی این اتفاق باید رخ دهد؟ وقتی دولت پیشنهاد افزایش تصاعدی سه تا شش برابری عوارض خروج از کشور را مطرح کرد، بحث سر همین بود که چقدر از آن پول قرار است نصیب گردشگری شود، چه امکاناتی برای گردشگری ایجاد می‌شود. یک هتل استاندارد ساخته نمی‌شود، جاده‌ها ناامن است و وسایل نقلیه کافی و استاندارد در اختیار مردم نیست، چطور می‌توان از مردم انتظار داشت سفر داخلی را ترجیح دهند.

* در مالزی یک غار وجود دارد که گردشگران حتی اگر ۱۰ بار هم به این کشور سفر کنند بازدید از آن را باز هم در برنامه خود می‌گذارند، چون هر نوع امکاناتی در کنار آن ایجاد شده و همواره برای گردشگر جذاب است، اما آیا این وضعیت در غار علیصدر ایران که دنیایی از زیبایی است، برقرار شده، چقدر برای پذیرش و ماندگاری گردشگران در آن غار امکانات مهیا شده، اصلا چقدر مردم به این غار می‌روند، چند درصد از جمعیت ایران دست‌کم یک بار این غار را دیده‌اند.

*ن از مخالفان سفر به ترکیه هستم، اما نمی‌توانم از استاندارد و ایده‌های این کشور برای گردشگری چشم‌پوشی کنم. در همه دنیا قانون هتل ۵ ستاره، اجاره اتاق به اضافه صبحانه است و تنها در ترکیه است که تمام خدمات روی اتاق هتل ۵ ستاره حساب می‌شود و مسافر با پرداخت حدود ۲ میلیون تومان می‌تواند از تمام امکانات رفاهی آن استفاده کند، اما آیا در کیش هم این گونه است؟ به عنوان آژانس‌دار صراحتا می‌گویم که هزینه سفر به ترکیه خیلی ارزان‌تر از سفر کیش تمام می‌شود، با این شرایط معلوم است مردم ترجیح می‌دهند به خارج از کشور بروند و سفر داخل هم ریزش پیدا کند.

*دغدغه گردشگر ایرانی بی‌بندو باری نیست، آنچه توریست می‌خواهد و به خاطر آن سفر می‌رود آرامش است، غلط مصطلح است که می‌گویند توریست ایرانی به خاطر فرار از حجاب و برای نوشیدنی به خارج از کشور می‌رود. این فضای آرام، رفاه و ساحل پاکیزه است که گردشگر را جذب می‌کند، چیزی که حتی در سواحل ایران مخصوصا در شمال کشور به هیچ وجه پیدا نمی‌شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها