کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با سفر به هند عشق و آرامش را با هم تجربه کنید


کد خبر : ۵۰۰۶۴دوشنبه، ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷:۳۵۷۳۶ بازدید

هند سرزمینی غنی، پر تکاپو، از لحاظ سنت، رنگ و زبان است و بسیاری از تضادهای شگفت انگیز را شامل می شود . هندوستان جایی ست که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند.

تاج محل

هند سرزمینی غنی، پر تکاپو، از لحاظ سنت، رنگ و زبان است و بسیاری از تضادهای شگفت انگیز را شامل می شود . هندوستان جایی ست که دنیای سنتی و مدرن به هم می رسند . امروزه صنایع دستی هند به مرحله صادرات و تولید انبوه رسیده و جایگاه مناسبی در بازارهای بین المللی و جهانی به خود اختصاص داده است . از مهمترین ویژگی های صنایع دستی هند می توان به پیوستگی و گستردگی آن در زندگی روزمره مردم است . صنایع دستی هند با بهره گیری از چوب، فلزات مختلف، سنگ، گل، شیشه و همچنین سرامیک ساخته می شود و این سبب شده که صنایع دستی هند در سبک جهانی معروف و شناخته شود . از مهمترین صنایع دستی هند که مسافرین تور هند می توانند به عنوان سوغات خریداری نمایند ظرف های دست ساز، پارچه بافی، تزئینات روی پارچه و ... است .

 

معروف ترین جاذبه های گردشگری هند

در هند مجموعه ای بی انتها از جاذبه های توریستی وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند . از بین انها به چند مورد زیر اشاره می کنیم .

 

معبد ویروپاکشا هند

معبد ویروپاکشا هند

 

معبد ویروپاکشا در شهر هامپی به عنوان مقبره ای کوچک ساخته شده است و تحت سلطه ی ویجایاناگارا تبدیل شده به مجتمعی بزرگ. این معبد از زمان ساخت مقبره ی کوچک تا کنون به طور ب یوقفه مورد استفاده قرار می گیردو ان را به قدیمی ترین معبد هندو تبدیل کرده است .

 

پارک ملی کانها

پارک ملی کانها

 

پارک ملی کانها از زیباترین مناطق زیست در آسیا و از بهترین مکان ها برای تماشای ببر در هند است . جنگل های باشکوه بامبو از زیباترین قسمت های این منطقه است .
 

تاج محل

تاج محل

 

تاج محل، آرامگاهی در شهر آگرا است و جزو یکی از عجایب هفتگانه جدید در دنیا شناخته شده، بنایی مُجَلَّل و رمز عشق ابدی که 3 قرن و نیم از قدمت آن می‌گذرد. تاج محل آرامگاه «ارجمند بانو بیگم» ملقب به ممتازمحل همسر محبوب «شاه‌جهان» پنجمین پادشاه گورکانی یا مغولی هند بود . گنبد تاج محل چون نگین می‌درخشدو به ارزش تاریخی این بنای هنری می افزاید.  تاج محل به فرمان شاه‌جهان برای ابرازعشق و علاقه خود به ممتاز محل ساخته شده است ، او از همسر خود خواست که بعد از فوتش ازدواج مجدد نکند و براى او آرامگاهی زیبا بسازد.

 

هارماندیر صاحب هند

هارماندیر صاحب هند

 

این معبد به عنوان معبد طلایی، مهم ترین جاذبه های توریستی هند و مهم ترین مکان مذهبی سیکها است . ساخت و ساز معبد در قرن 16 آغاز شد . این معبد بسیار زیباست . همیشه مملو از هزاران نفر زائر از سراسر هند می باشد .

 

غذاهای محلی و آتشین هند

هر گردشگری به مکان های توریستی هند که سفر می کند از غذاهای خوشمزه هندی باید بچشد و از انها لذت ببرد . چند غذای معروف هندی در اینجا بیان شده است .

 

مرغ کره ای هند

مرغ کره ای هند

 

مرغ کره ای اولین بار در سال 1950 در دهلی طبخ شد و از غذاهای محبوب هند به شمار می رود . برای تهیه این غذا به روغن زیتون، پیاز، سیر، زنجبیل، کره و پوره ی گوجه فرنگی و مرغ درسته نیاز دارید . این غذا به همراه نان و سالاد و یا کالی ( نوعی عدس سیاه) می توانید میل کنید .

 

مرغ کبابی هند

مرغ کبابی هند

 

مرغ کبابی غذایی ست که هر کسی با خوردن آن برای یکبار هم که امتحان کرده عاشق این غذا شده است . این غذا به شیوه سنتی در تنور و یا کوره پخت می شود. تکه های مرغ را چندین ساعت در مخلوط ادویه های مختلف و ماست می ریزند و بعد آن را کبابی می کنند . این غذا به رنگ نارنجی ست که این رنگ حاصل مخلوط زردچوبه و فلفل است. بوی این غذا دودی ست که بوی تحریک کننده ای است .

 

مرغ تکه ای با ادویه ماسلا

مرغ تکه ای با ادویه ماسلا

 

مرغ تکه ای غذایی تند از شمال هند که ادویه آن به جز فلفل، از ادویه های دیگر هم تشکیل شده است . تیکا به معنی تکه کردن و یا قطعه کردن است و مستقیما به شکل تکه ای مرغ ها اشاره دارد . تهیه این غذا به همراه ماست، قارچ خرد شده ی تازه، سیر له شده، سس مایونز، فلفل و آبلیمو، مرغ سالمو ادویه ماسلا احتیاج دارید . نوع کبابی آن به همراه کرمی شیرین که بر روی آن ریخته می شود. این غذا را می توانید با نان پخته شده در تنور میل کنید .

مسافران محترم آژانس آسمان آبی جهت آشنایی با قیمت تور هند، تور لحظه آخری هند و تورهای ترکیبی هند می توانند به وب سایت آژانس آسمان آبی   https://www.asemanabi.net مراجعه نمایند .



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها