کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

كف و سقف قيمت مسكن در منطقه 2 تهران


کد خبر : ۵۰۰۴چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳:۲۸۴۰۹۲ بازدید

حداقل قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه 2 تهران در نیمه دوم سال گذشته، یک میلیون و 111 هزار تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است. البته اين قيمت حتما موردي خاص است چرا ...

حداقل قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه 2 تهران در نیمه دوم سال گذشته، یک میلیون و 111 هزار تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است. البته اين قيمت حتما موردي خاص است چرا كه متوسط قيمت هر مترمربع واحد مسكوني در اين منطقه قريب به 5/5 ميليون تومان است.

همچنین 21 میلیون و 657 هزار و 300 تومان به عنوان حداکثر قیمت معامله شده برای یک متر مربع واحد مسکونی در نیمه دوم سال قبل در همین منطقه بر اساس تحقیقات مرکز آمار، اظهار شده است.
ميانگين قیمت‌های معامله شده برای هر متر مربع از واحد مسکونی در منطقه 2 طی 8 ماه گذشته، 5 میلیون و 481 هزار و 800 تومان از سوی مرکز آمار اعلام شده است.

اين ارقام نشان مي‌دهد فاصله شديدي بين قيمت مسكن در محله‌هاي مختلف منطقه2 وجود دارد طوري كه گران‌ترين نقطه آن تا 20 برابر ارزان‌ترين نقطه‌اش، ارزش دارد.طبق اعداد و ارقام اعلام شده توسط مرکز آمار، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه‌دوم سال گذشته نسبت به نیمه‌اول همان سال، 8/0 درصد بوده است و از طرف دیگر تعداد معاملات در این بازه زمانی 7/4 درصد كاهش داشته است.

علاوه براین، میزان تغییر قیمت‌های معامله شده واحدهای مسکونی در منطقه 2 در نیمه دوم سال گذشته در مقایسه با نیمه اول سال 91، معادل  6/31 درصد افزايشي بوده است.با اين حال در هفته گذشته یکی از ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در محله سعادت آباد در میدان بوستان با این مشخصات به بازار فروش عرضه شد: متراژ این واحد 120 متر مربع، 8 سال ساخت و قیمت هر متر مربع آن 6 میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.

از سوی دیگر یک واحد مسکونی که قیمت هر متر مربع آن 12 میلیون تومان اعلام شده بود به بازار معرفی شده و مشاوران املاک این قیمت را بالاتر از ارزش واقعی منطقه (گران‌قیمت) عنوان کردند، زیرا بازه قیمت هر متر از چنین واحدی را بین 8 میلیون و 200هزار تومان تا 9 میلیون 300 هزار تومان عنوان کردند. واحد مذکور 108 متر مربع، نوساز و در خیابان فلامک واقع در شهرک غرب است.

همچنین 4 میلیون تومان قیمت پیشنهادی فروش هر متر مربع یک واحد مسکونی 83 متری 18 سال ساخت در پل تاج محدوده ستارخان نمونه‌ای از ارزان‌ترین واحدهای فروشی در بازار مسکن طي چند روز گذشته است، چراکه قیمت ارزنده هر متر مربع این واحد از 4 میلیون و 560 هزار تومان تا 5 میلیون و 60 هزار تومان برآورد می‌شود.

از طرف دیگر در خیابان بیست و هفتم گیشا یک واحد 115 متری 18 سال ساخت با یک قیمت نجومی به بازار فروش معرفی شده است. قیمت هر متر مربع این واحد 13 میلیون تومان محاسبه شده است در صورتی که قیمت هر متر این واحد باید بین 6 میلیون و 490 هزار تومان تا 7 میلیون و 70 هزار تومان باشد.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها