کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخفیف ویژه برای اولین خریداران تیگو جدید + مراسم رونمایی


کد خبر : ۵۰۰۰سه شنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵:۲۶۱۱۱۲۸ بازدید

در هشت سال گذشته محصول ایکس33 در بازار چین و کشورهای دیگر مورد استقبال قرار گرفته بطوریکه تا به حال و در مجموع 600 هزار دستگاه از این خودرو در دنیا عرضه شده است.

جو بیرن(ZHOU BIREN)، مدیرعامل شرکت چری اینترنشنال، با بیان این مطلب گفت: سال گذشته مدل‌های مختلفی از خودرو در بازار چین عرضه کردیم و امیدواریم بتوانیم این مدل‌های جدید را در بازار ایران نیز عرضه کنیم.

برنامه چری برای حضور جدی‌تر در ایران

وی که در حاشیه رونمایی از ام‌وی‌ام ایکس33 اتوماتیک سخن می گفت، از برنامه‌ریزی جدید شرکت خودروسازی چری برای حضور در بازار ایران خبر داد و اظهار داشت: نوسان نرخ ارز و موانع تولید برای ما سر درد ایجاد کرده است!مدیرعامل خودروسازی چری، در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌ای برای استفاده از قطعه‌سازان ایرانی در تولیدات خود دارید، تصریح کرد: با توجه به هزینه بالای تأمین ارز، نرخ بالای حمل و نقل و هزینه‌های گمرکی واردات خودروهای CBU، می‌توانیم بحث انتقال دانش فنی و افزایش سطح داخلی‌سازی قطعات در ایران را دنبال کنیم.

به گفته بیرن، در آینده نزدیک می‌توانیم برای تولید موتور و گریبکس CVT از مشارکت قطعه‌سازان ایرانی استفاده کنیم تا این قطعات در ایران تولید و عرضه شود.وی ایران را یکی از بزرگترین بازارهای خودرو جهان دانست و اضافه کرد: نیروی کار زیادی در ایران وجود دارد و با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی این کشور در خاورمیانه، می‌توان از امکانات آن برای صادرات خودرو به کشورهای منطقه استفاده کرد.مدیرعامل چری تأکید کرد: چنانچه این امکان وجود داشته باشد که بتوانیم در ایران، محصولات چری را برای صادرات تولید کنیم، اقدام خوبی خواهد بود.

بیرن در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران چه تفاوتی نسبت به کشورهای دیگر که شما در آن تولید می‌کنید، دارد و آیا با این قیمت تمام شده می‌توانید صادرات خودرو از ایران داشته باشید؟ متذکر شد: این موضوع، یک مسئله پیچیده است، موضوع صادرات فقط به هزینه‌های تولید اختصاص ندارد بلکه حمل ‌و نقل و تعرفه‌های گمرکی نیز بر آن مؤثر است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال ممکن است در برخی کشورها مناسباتی وجود داشته باشد و برای صادرات خودرو، حق گمرکی اخذ نشود، حال چنانچه این اتفاق نیفتد ممکن است شاهد ایجاد قیمت های رقابتی در این خصوص باشیم.مدیرعامل خودروسازی چری صادرات خودرو از ایران را یک هدف برای این شرکت چینی خواند و افزود: با توجه به اتفاقات سال‌های اخیر در بازار خودروی ایران، بیشترین تمرکز خود را بر روی کسب و کار گذاشته‌ایم.

نوسان نرخ ارز و سردرد چینی‌ها

بیرن، تأکید کرد: کسب و کار در ایران خیلی شرایط نرمالی ندارد، قیمت ارز از 1226 تومان به بیش از 2500 تومان رسید و این نرخ در بازار آزاد نیز بیش از 3 هزار تومان است که سر درد بزرگی را برای ما ایجاد کرده است!به گفته این مقام چینی، این نوسانات سر درد زیادی برای ما ایجاد کرده و هزینه‌های ما را افزایش داده است.

مدیرعامل چری در واکنش به این سئوال که با توجه به حضور برندهای اروپایی در ایران، برنامه این شرکت برای رقابت در این زمینه چیست و این موضوع آنها را نگران نکرده است؟ گفت: بازار خودرو چین با تولید سالانه 22 میلیون خودرو، بزرگترین بازار جهان است و بسیاری از برندهای بین المللی در این بازار سرمایه گذاری کرده و تولید دارند که نشان می دهد رقابت در بازار چین سخت‌تر از رقابت در بازار ایران است.وی در ادامه با اشاره به اینکه من فرد سیاسی نیستم اما اخبار ایران و بازار خودرو شما را از چین دنبال می‌کنم، اظهار کرد: پیش‌بینی ما برای سال جاری تحقق بازار یک میلیون دستگاهی خودرو در ایران است که بر این اساس برای حضور پررنگ تر در ایران برنامه‌ریزی کردیم.

ایکس33 اتومات، 72 میلیون تومان قیمت خورد

در ادامه، همچنین بهرام شریعت رئیس هیات مدیره مدیران خودرو که تولیدکننده محصولات چری در ایران است، گفت: محصول ایکس33 جدید با گریبکس اتوماتیک، کروز کنترل، سنسور پارکینگ و دید عقب به بازار کشور عرضه می‌شود.وی با بیان اینکه پیش فروش ام‌وی‌ام ایکس33 اتوماتیک تا 10 روز آینده آغاز می شود، اظهار داشت: قیمت این خودرو 72 میلیون تومان پیش‌بینی شده است و به دلیل تقارن عرضه آن با اعیاد رجب و شعبان، در اولین فروش با قیمت 68 میلیون و 800 هزار تومان عرضه خواهد شد.شریعت با بیان اینکه امسال 50 هزار دستگاه خودرو توسط مدیران خودرو تولید و عرضه خواهد شد، گفت: حدود یک سوم از تولید شرکت به ام‌وی‌ام ایکس33 اختصاص دارد.

رئیس هیات مدیره مدیران خودرو در خصوص ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه(R&D) از سوی این شرکت گفت: انجام چنین کاری نیازمند تیراژ بالای تولید و سرمایه‌گذاری بالا است و در حال حاضر توان چنین کار بزرگی را نداریم.

به گفته وی، مدیران خودرو قصد دارد تا دو سال آینده هسته اولیه طراحی خودرو را ایجاد کند.
شریعت نیز در پاسخ به این سؤال که قیمت تمام شده تولید خودرو در ایران با کشورهای دیگر چه تفاوتی دارد، گفت: وقتی با نرخ متغیر ارز خرید می‌کنیم، تمام تولیدات موجود، تولیدات آینده و حتی آنهایی که در گذشته تولید و فروخته شده است در قیمت تمام شده نقش ایفا می کند و به همین دلیل نمی‌توانیم به درستی قیمت تمام شده تولید یک خودرو را بدست آوریم.مدیرعامل مدیران خودرو ادامه داد: در اواسط سال به یکباره نرخ ارز عوض می‌شود که این مسئله به خرید‌های قبلی ما نیز تسری پیدا می‌کند و گاهی باید بابت تخصیص‌های قبلی ارز به سیستم بانکی مابه‌التفاوت پرداخت کنیم، به همین دلیل مقایسه قیمت تمام شده ما با کشورهای دیگر کار سختی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر داخلی سازی محصولات مدیران خودرو بین 15 تا 30 درصد است، از برنامه تولید خودروی E5 چری با نام ام.وی.ام 550 در ایران خبر داد و گفت: این خودرو طی 3 ماهه سوم سال جاری تولید و عرضه خواهد شد.شریعت در پایان با اعتقاد بر تولید محصولات کیفی، متنوع و متناسب برای بازار کشور، هدف نهایی مدیران خودرو را کسب رضایت مشتریان با افزایش تولید و کیفیت محصول دانست.


p64sdg3s8pgecmxhixho.jpg

1tjbw0sfrw9uvei8d6n.jpg

np3ho7v6tvwi6nc76kv.jpg

gxge4jkebz0nffh97ibt.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها