کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ملاقاتی تاریخی; کیم جون-اون و دونالد ترامپ دیدار کردند


کد خبر : ۴۹۸۵۸سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴:۵۹۱۲۲۰۶ بازدید

سرانجام لحظۀ تاریخیِ دیدار دو دشمن دیرینه فرا رسید. رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کرۀ شمالی ساعت 9 بامداد سه‌شنبه به وقت محلی ...
ملاقاتی تاریخی; کیم جون-اون و دونالد ترامپ دیدار کردندملاقاتی تاریخی; کیم جون-اون و دونالد ترامپ دیدار کردند

سرانجام لحظۀ تاریخیِ دیدار دو دشمن دیرینه فرا رسید. رهبران دو کشور ایالات متحده آمریکا و کرۀ شمالی ساعت 9 بامداد سه‌شنبه به وقت محلی در جزیرۀ سنتوزای سنگاپور با یکدیگر دست دادند.

این دیدار پس از مذاکرات فشرده و طولانی مدت نمایندگان دو کشور ممکن شد. آقایان کیم و ترامپ پس از ادای جملاتی کوتاه مقابل خبرنگاران، پشت درهای بسته گفتگویی دو جانبه را با حضور مترجمان آغاز کردند.


آخرین تحولات نشست تاریخی سنگاپور:

کرۀ شمالی اصرار داشته است که در جریان نشست سنگاپور، این کشور و ایالات متحده آمریکا از موقعیت کاملا برابری برخوردار باشند. بنا بر اعلام مقامات برگزار کننده، در جریان مذاکرات نمایندگان دو طرف که پیش از دیدار دو رهبر انجام شد، نمایندگان کرۀ شمالی تاکید داشتند که ایالات متحده آمریکا در این دیدار، جایگاهی برابر با کرۀ شمالی داشته باشد.

آنها می‌خواستند که این اطمینان حاصل شود که هم در مراسم دیدار دو رهبر و هم در موضوع تامین امنیت، تصویری که از این کشور به جهان ارائه می‌شود همسطح با تصویری باشد که از آمریکا نمایش داده می‌شود. به همین دلیل شمار مقامات شرکت کننده در دیدار دو رهبر و حتی شمار رچم هایی که در مراسم دیدار استفاده شد، برابر بوده است. لوگوی این مراسم نیز توسط آمریکا طراحی شده و به تایید کرۀ شمالی رسیده است.


خبرگزاری دولتی چین در واکنش به نشست سنگاپور اعلام کرد که هیچکس انتظار ندارد که یک دیدار نیم‌روزه «تمام اختلافها را از بین ببرد و بی‌اعتمادی عمیقی که میان دو دشمن قدیمی وجود دارد را برطرف کند.»

چین هشدار داده است که به جای مسابقه برای رسیدن به نتایج، بهتر است مسیری دقیق و مستمر برای مذاکره انتخاب شود.

در بیانیه خبرگزاری شین‌هوا آمده است: «طی کردنِ مسیر رسیدن به هدف غیرهسته‌ای کردن شبه جزیره و برقراری صلح و رفاه در منطقه، نیاز به صبر و درایت دارد.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها