کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرغداران خواستار فروش 8500 تومانی مرغ شدند


کد خبر : ۴۹۸۵۴سه شنبه، ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰:۳۳۱۲۵۶ بازدید

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی از کاهش جوجه ریزی به دلیل تحمیل قیمتهای نامناسب نسبت به هزینه تولید و ادامه ضرر و ...

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی از کاهش جوجه ریزی به دلیل تحمیل قیمتهای نامناسب نسبت به هزینه تولید و ادامه ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ خبر داد.

عطاالله حسن زاده در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به افزایش هزینه های تولید مرغ گوشتی افزود: افزایش قیمت جهانی نهاده ها،​ نوسانات ارز و دیر رسیدن نهاده به مرغداری ها،​ دلیل افزایش 1000 تومانی قیمت تمام شده است.

وی با اشاره به اینکه علی رغم ­حمایت امور پشتیبانی دام این صنعت هنوز با مشکل مواجه است گفت: متعادل نبودن وضعیت عرضه وتقاضا، پایین بودن قیمتها،​­ زیان مرغداران را غیر قابل جبران کرده است که این روند سبب کاهش جوجه ریزی از سوی تولید کنندگان خواهد شد.

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی با اشاره به تولید 105 تا 110 میلیون قطعه جوجه ادامه داد: ما با افزایش تولید جوجه یک روزه مواجه هستیم که باید 5 تا 7 درصد از حجم کلی تولید جوجه یک روزه کم شود تا بازار عرضه وتقاضا متعادل شود.

حسن زاده با بیان اینکه تولیدمرغ گوشتی به اندازه نیاز بازار انجام خواهد شد گفت: هم اکنون قیمت تمام شده تولید مرغ 5500 تومان است که قیمت متعادل برای فروش این محصول بدون درنظر گرفتن سود مرغدار باید 8500 تومان باشد.

وی با اشاره به محدودیت سازمان پشتیبانی امور دام برای حمایت از مرغداران گفت: ما تلاش کردیم که ستاد تنظیم بازار قدرت سازمان پشتیبانی امور دام را برای حمایت بهتر از مرغداران افزایش دهد.

عضو اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ گوشتی ظرفیت تولید مرغ را در کشور 3 میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: مصرف کشور 2میلیون و 200 تن است که با توجه به برهم خوردن بازار به دلیل اختلاف تولید باید کارشناسان به این بخش ورود کنند که علاوه بر آن نیز دولت باید ردیف اعتباری برای مرغداران در نظر بگیرد.

مجید موافق غدیری رییس هیئت مدیره صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان نیز با اشاره به تنش ایجاد شده در دنیا به دلیل مشکلات ایجاد شده بین دو کشور آمریکا و چین به عنوان برترین تولید کننده ومصرف کننده خوراک دام گفت: این تنش سبب افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی شده است.

وی با اشاره به قیمت 2500 تومانی ­کنجاله سویا ادامه داد: این نهاده ها با ارز 3800تومانی وارد می شوند اما افزایش بسیار زیاد قیمت جهانی نهاده ها درهرصورت افزایش هزینه تمام شده را به دنبال داشته است.

غدیری با بیان اینکه تا چند روز آینده تنش ها کاهش خواهد یافت اما قیمت نهاده ها تغییر چندانی ندارد گفت: آسان سازی تخصیص ارز به نهاده های دامی، تسریع در گشایش اعتبار در این بخش ­برای راحتتر شدن در ­ثبت سفارش و کاهش تعرفه کنجاله سویا دو پیشنهاد ما به دولت برای کمک به مرغداران است.

رئیس­ هیئت مدیره صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان گفت: پس از­­ماه رمضان تصمیمات جدی درخصوص رفع مشکلات مرغ داران گرفته خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها