کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیش‌بینی وضعیت قیمت آهن‌آلات در بازار


کد خبر : ۴۹۷۴۰شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۳۹۳۴۲۶ بازدید

طی روزهای اخیر شاهد ضعیف شدن بازار آهن‌آلات در اکثر بخش‌ها بودیم که به نظر میرسد دلیل آن کاهش میزان تقاضا طی روزهای ماه ...

آهن‌پرایس- طی روزهای اخیر شاهد ضعیف شدن بازار آهن‌آلات در اکثر بخش‌ها بودیم که به نظر میرسد دلیل آن کاهش میزان تقاضا طی روزهای ماه رمضان و همچنین ضعیف شدن وضعیت بازار جهانی و نگرانی از افزایش نرخ ارز می باشد که همگی دست به دست یکدیگر داده و بازار راکدی را ساخته است. در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز بازار آهن الات در رکود بسر می برد. چرا که یک روز نیمه تعطیل بوده و اکثر کارخانه ها و واحد های تولیدی در تعطیلی بسر می بردند. همچنین این تعطیلی تنها به تولید کنندگان مقاطع ختم نمی شد و در این روز شاهد تعطیلی بسیاری از بنگاه ها در بازار اهن تهران نیز بودیم. طی روز پنجشنبه قیمت میلگرد آجدار، نبشی، ناودانی و تیرآهن در برخی مبادی که اعلام قیمت شد، ثابت بوده است. 

در شرایط فعلی که بازار اهن آلات بسیار دچار هیجانات کاذب شده، هرگونه پیش بینی و یافتن کف و سقف بازار امری بیهوده می باشد چرا که هنوز بازار از تعطیلی بیرون نیامده است. اما از امروز که اولین روز از هفته کاری می باشد می توان انتظار نوسانات بسیاری در بازار داشت. با توجه به اینکه روز جاری آغاز بکار رسمی بازار می باشد، باید دو موضوع مهم را در دستور کارمان قرار دهیم.

اول اینکه در حال حاضر کشور ما در مسیر غنی سازی قرار گرفته است و هر روزه به بازگشت تحریم ها و اتمام دوره فرجه نزدیک تر می شویم که این عوامل در بلند مدت موجب ایجاد تنش های سیاسی بیشتر و افزایش نرخ سکه و دلار خواهد شد. 

دوم اینکه به پایان ماه رمضان نزدیک می شویم و احتمالا طی هفته آینده موج عظیمی از تقاضا به بازار سرازیر خواهد شد که این امری بسیار مهم است که باید مورد توجه بسیاری از فعالان در این بازار قرار گیرد. 

در شرایط فعلی تمام پیش بینی های بازار آهن حاکی از افزایش نوسانات بازار در کوتاه مت می باشد. اگرچه منطق خاصی این موضوع را پشیتیانی نمی کند و تنها در حد یک حدس و گمان می باشد. در نتیجه امکان افزایش قیمت در بخش های مختلف بازار طی روز های آتی خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها