کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت نفت با تحریم ایران به 140 دلار می‌رسد


کد خبر : ۴۹۷۳۶شنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۱۹۵۵۷۱ بازدید

نماینده ایران در سازمان اوپک با اشاره به درخواست آمریکا از عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت و جایگزینی نفت ایران در بازار ...

نماینده ایران در سازمان اوپک با اشاره به درخواست آمریکا از عربستان سعودی برای افزایش تولید نفت و جایگزینی نفت ایران در بازار گفت: اوپک درخواست آمریکا را نمی‌پذیرد چرا که نمی‌خواهد تحقیر شود. چقدر باید جاهل باشید که همکاری‌های شصت ساله در این سازمان را دست کم بگیرید.

حسین کاظم پور اردبیلی نماینده ایران در اوپک روز جمعه به رویترز گفت: قیمت نفت با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به ۱۴۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید. 

بر اساس گزارش رویترز، این مقام ایرانی از گزارش‌های متعدد درباره درخواست آمریکا از عربستان سعودی برای کمک به ثبات بازار نفت در دوران تحریم‌ها علیه ایران انتقاد کرده است. 

رویترز در این گزارش به اشاره به این اظهارات نوشت: یک روز قبل از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، یک مقام ارشد دولت ترامپ در تماس تلفنی با عربستان سعودی از آنها خواسته بود که به ثبات قیمت نفت در بازار در صورت تصمیم آمریکا مبنی بر ایجاد اختلال در توزیع نفت ایران کمک کنند. 

اوایل هفته، بلومبرگ در گزارشی به درخواست فوری آمریکا از عربستان و چند کشور عضو اوپک برای بالابردن تولیدشان تا یک میلیون بشکه در روز اشاره کرده بود. 

کاظم‌پور در واکنش به این درخواست آمریکا به رویترز گفت: این سازوکار آمریکا برای درخواست از عربستان جهت ایفای نقش و جایگزینی کمبود صادرات ایران که به دلیل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا به آنها تحمیل شده، دیوانگی و عجیب است. هیچ کسی در اوپک علیه دو کشور موسس این سازمان اقدامی نخواهد کرد. آمریکا آخرین تلاش‌های خود را کرده است اما قیمت نفت به ۱۴۰ دلار در هربشکه خواهد رسید. 

وی تاکید کرده که اوپک درخواست آمریکا را نمی‌پذیرد چراکه نمی‌خواهد تحقیر شود. چقدر باید جاهل باشید که همکاری‌های شصت ساله در این سازمان را دست کم بگیرید.

رویترز به اظهارات اخیر مقامات سعودی و روسیه درباره مذاکرات بازنگری در توافق کاهش سطح تولید اشاره کرد و نوشت: این دو کشور قصد دارند برای کاهش فشار بر بازار و مشتریان، تغییراتی را در قرداد کاهش تولید اوپک ایجاد کنند.

بر اساس این گزارش، اگر شرکای توافق کاهش تولید تصمیم به افزایش تولید بگیرند، ایران و ونزوئلا بزرگترین بازنده‌های کاهش درآمدهای نفتی خواهند بود چرا که نمی‌توانند سطح تولیدشان را به واسطه تحریم‌های آمریکا بالاتر ببرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها