کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد صریح اژه‌ای از عملکرد موسسات مالی و اعتباری


کد خبر : ۴۹۶۳یکشنبه، ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵:۳۲۳۳۳۴ بازدید

امروز در نشست صبحانه فعالین بخش خصوصی با سخنگوی قوه قضاییه از تعداد بانک‌های خصوصی و دولتی تعداد شعب آنها و عدم تعهد موسسات مالی و اعتباری انتقاد‌هایی از سوی دادستان کل کشور مطرح شد.

 غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه و دادستان کل کشور امروز در نشست صبحانه با فعالان بخش خصوصی با تاکید بر این‌که جلسات بین قوه قضاییه و فعالین بخش خصوصی باید تکرار شود، گفت: یکی از مسائلی که مورد غفلت قرار گرفته است، ارزش تولید و ثروت ملی است. این در حالی است که نقش تولید و ثروت خود به تنهایی یک نوع ارزش است.

وی با بیان این‌که کار و تلاش ارزشمند است و باید به آن پرداخته شود، بیان کرد: الان در شرایطی هستیم که کار و تلاش دارد به یک ضد ارزش تبدیل می‌شود، ولی استقلال کشور بدون غنای آن حاصل نمی‌شود.سخنگوی قوه قضاییه افزود: کشوری می‌تواند مستقل باشد که قوی و غنی باشد استفاده از تولید و ثروت ملی اهمیت دارد و همواره بذل مال در کنار بذل جان در اسلام تاکید شده است.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر این‌که بعضی از مسائل نباید در کشور شرایطی را ایجاد کند که بگوییم ثروتمندان جزو خادمین کشور نیستند، گفت: فساد ابعاد مختلفی در مسائل مالی، اداری، فرهنگی و اجتماعی دارد و اگر نهادینه شود مشکلات جدی برای کشور به وجود می‌آورد.وی خطاب به اتاق بازرگانی با بیان این‌که انتظار داریم که اتاق در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مسائل و مشکلات در کشور که باید در زمینه‌ی آن تلاش کنیم برای ایجاد فضای سالم و اعتماد بیشتر مسائل بانکی است.

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر این که در مواقعی که مشکل وجود دارد بانک‌ها مقصر‌تر از مشتری هستند، گفت: بین کسانی که با خلاف و زد‌وبند و پرداخت رشوه تسهیلاتی را دریافت کرده و برخلاف ضوابط در جایی صرف می‌کنند که قرار نبوده با کسانی که با راه صحیح تسهیلات دریافت کرده و آن را در مسیر درست خرج می‌کنند تفاوت وجود دارد.

محسنی‌ اژه‌ای با اشاره به این‌که در زمینه‌هایی که تخلف صورت می‌گیرد باید هم با بانک و هم با مشتری برخورد شود، تصریح کرد: البته مواردی نیز داریم که طبق مقررات تسهیلاتی از بانک دریافت شده، ولی در همان جایی که قرار است تسهیلات را صرف نمی‌کند. این شرایط مثل حالت اول نیست و نحوه‌ی برخورد با آنها متفاوت است.به گفته سخنگوی قوه قضاییه مگر کم‌بودند کسانی که اگر می‌دیدند در بازار کسی مشکل دارد مشکل او را حل می‌کردند. باید آسیب‌شناسی کنیم که چرا این مسائل به وجود آمده و گسترش یافته و چه کار کنیم که ادامه پیدا نکند. قوه قضاییه می‌تواند در این زمینه کمک کند، اما مسوولیت اصلی آن با ما نیست.وی با تاکید بر این‌که باید به بانک‌ها و بانک مرکزی کمک کنیم، تصریح کرد: بارها به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که ما قصد کمک داریم و نمی‌خواهیم کاری کنیم که دشمن از این فضا سوء‌استفاده کند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مگر ما چه تعداد بانک اعم از خصوصی و دولتی و چه تعداد شعبه‌ بانکی می‌خواهیم . در بعضی از خیابان‌های تهران چرا باید چندین شعبه از یک بانک باشد.

وی با بیان این‌که موسسات مالی و اعتباری برای چه هستند و چه فرقی با بانک‌ها دارند، بیان کرد: این موسسات عملا فعالیت‌های بانکی ارائه می‌دهند ولی تعهدات بانک‌ها را ندارند.سخنگوی قوه قضاییه در پایان با تاکید بر این‌که ایجاد اعتماد بیشتر و ایجاد فضای سالم باید بین فعالین اقتصادی که می‌خواهند کار سالم انجام دهند با بقیه افرادی که راه دیگری را می‌روند، باید اقدام کنیم گفت: در خصوص برخی از پرونده‌های معوقات بانکی باید کمک کنیم هزینه‌های کمتری پرداخت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها