کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخفیف 700 هزار تومانی سود بازرگانی برای کوله بران


کد خبر : ۴۹۵۲۵چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۴۹۳۴۱۸ بازدید

هیات وزیران با اصلاح آیین نامه ساماندهی کالا در بازارچه های غیررسمی موقت مرزی، تخفیف سود بازرگانی برای کوله بران را به هفت میلیون ریال در ماه افزایش داد.

 هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری، آیین‌نامه ساماندهی کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی را اصلاح کرد.

پیش از این تخفیف سود بازرگانی کوله بران پنج میلیون ریال در ماه بود که با مصوبه جدید، سقف آن 2 میلیون ریال افزایش یافته است.

به موجب این اصلاحیه، استانداری‌های مشمول این آیین نامه می‌توانند پس از تأمین زیرساخت های لازم، نسبت به جابجایی بازارچه‌های مصوب در آیین‌نامه در محدوده شهرستان‌های ذی‌ربط اقدام کنند.

همچنین کوله‌برانی که تا قبل از ابلاغ این تصویب‌نامه دارای سه سال اقامت در روستاهای حدفاصل در فاصله حداکثر 20 کیلومتری از نقطه صفر مرزی در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و حداکثر 50 کیلومتری صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند، می‌توانند برای واردات اقلام تعیین شده از تخفیف سود بازرگانی ماهانه به مبلغ هفت میلیون ریال و برای هر خانوار مرزنشین مشمول حداکثر تا سقف 28 میلیون ریال بهره‌مند شوند.

سقف کلی میزان تخفیف یاد شده حداکثر 42 هزار میلیارد ریال در سال خواهد بود که متناسب با تعداد مرزنشینان شناسایی شده تخصیص می‌یابد.

عمده‌فروشی، حمل یا خروج تجمیعی و تجاری کالاهای وارداتی از شهرستان‌های مشمول این آیین‌نامه به سایر نقاط استان مربوط و کشور ممنوع می‌باشد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است نسبت به شناسایی و کنترل محورهای خروج کالا از شهرستان‌های مشمول اقدام کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها