کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

منفی شدن شاخص بورس


کد خبر : ۴۹۴۴شنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹:۱۷۲۴۸۴ بازدید

شاخص کل بورس امروز هم با روند نزولی همراه شد تا طی دو ماه اخیر بازدهی منفی 3 درصد را نصیب سرمایه‌گذاران کند.

با بررسی متغیرهای بازار اوراق بهادار طی دو ماه گذشته بازدهی منفی 3 درصدی نصیب سرمایه‌گذاران شده و شاخص کل از ابتدای امسال تاکنون افت حدود 2300 واحدی داشته است.شاخص کل بازار سهام از ابتدای سال جاری از 79 هزار و 15 واحد آغاز به کار کرده و اکنون به 76 هزار و 700 واحد رسیده است.

این آمار حکایت از آن دارد که  اکثر صنایع بورسی طی 2 ماه گذشته در رکود کامل به سر ‌برده‌اند و برخی از آنها با تأثیر منفی خود بازدهی معکوس(منفی) نصیب سرمایه‌گذاران خود کردند. طی ماه‌های اخیر دولت برای جلوگیری از کاهش بیشتر شاخص‌های بازار سهام اقدام به تقویت صندوق توسعه بازار کرد که پس از آن هم این افت شاخص مهار نشد و مجدداً برای ایجاد انگیزه بیشتر سرمایه‌گذاران، مصوبه‌ای برای کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی روانه بازار کرد.

هرچند این عوامل همچنان خروج بازار سهام از رکود را رقم نزد اما سرمایه‌گذاران معتقدند که روند مذاکرات پیش روی ایران با گروه 1+5 بسیار تعیین کننده خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، آهنگری تراکتورسازی، سیمان فارس نو، سایپا شیشه، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، تولید مواد اولیه داروپخش، جابربن‌حیان، تولید مواد اولیه داروپخش، داروسازی جابر‌ابن حیان، گروه صنعتی ملی، مهندسی نصیر ماشین، لیزینگ صنعت و معدن، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری ساختمان، دارویی لقمان، پلی‌اکریل و سرمایه‌گذاری آتی دماوند بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل صنعتی بوتان، مس شهید باهنر، سپنتا، فیبر، صنایع شیمیایی فارس، ایران ترانسفو، حمل و نقل پتروشیمی، کارت اعتباری ایران کیش، تولیدی گرانیت بهسرام، شهد، عمران و توسعه فارس بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در بازار امروز اکثر نمادهای دارویی برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند و نمادهای پالایشی، بانکی و ساختمانی برترین عرضه را داشتند.

در فرابورس شاخص بدون تغییر خاصی در کانال 777 واحد ماندنی شد که در این بازار پتروشیمی مارون و بانک سرمایه‌ بیشترین تأثیر مثبت و در مقابل ذوب آهن، بانک دی، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس، نفت ایرانول و کشتیرانی دریای خزر بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها