کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرو


کد خبر : ۴۹۴۳۷سه شنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷:۳۷۲۳۳۲۸ بازدید

در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همچنین قطعه‌سازان ...
احتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرواحتمال افزایش 20 درصدی قیمت خودرو

در جلسه‌ای که یکشنبه گذشته با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خودروسازان و همچنین قطعه‌سازان برگزار شد، فعالان صنعت خودرو اعلام کرده‌اند با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید، قیمت خودرو باید بین 20 تا 25 درصد افزایش یابد.

آن‌طور که مازیار بیگلو در گفت‌و‌‌گو با «دنیای‌اقتصاد» عنوان کرد، در جلسه موردنظر، مسوولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس نیز موافقت خود را با افزایش قیمت خودرو اعلام کردند، با این حال همه چیز به نظر شورای رقابت بستگی دارد.

دبیر انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش هزینه‌های تولید، بالا رفتن قیمت مواد اولیه است، گفت: صعود نرخ ارز تاثیر مستقیم چندانی بر هزینه تولید خودرو ندارد زیرا بیشتر قطعات، داخلی بوده و بنابراین با ارزبری بالایی (در صنعت خودرو و قطعه) مواجه نیستیم. بیگلو افزود: در جلسه موردنظر، اعلام کردیم که تامین‌کنندگان داخلی مواد اولیه، قیمت‌های خود را به‌شدت بالا برده‌اند، به نحوی که مثلا قیمت فولاد و مس بیش از 30 درصد و قیمت آلومینیوم افزون بر ۵۰ درصد صعود کرده است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: در چنین شرایطی، خودروسازان و قطعه‌سازان خواستار افزایش قیمت دو مرحله‌ای هستند و باید منتظر ماند و دید شورای رقابت با این درخواست موافقت خواهد کرد یا نه.  بیگلو با اشاره به موافقت وزارت صنعت با افزایش قیمت 9.6 درصدی خودروهای داخلی، گفت: انتظار داریم شورای رقابت نیز مجوز افزایش 9.6 درصدی قیمت خودرو را صادر کند.

وی در عین حال تاکید کرد: البته این رقم به تنهایی کافی نیست و ما انتظار داریم به فاصله کوتاهی از صدور مجوز افزایش قیمت از سوی شورای رقابت، یک 9.6 درصد دیگر نیز به قیمت‌ها اضافه شود. دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: با توجه به برنامه مدنظر ما، در مجموع قیمت خودرو باید حدود 20 درصد افزایش یابد تا حداقل قطعه‌سازان مجبور به تعطیلی واحدهای تولیدی خود و اخراج کارگران نشوند.

اظهارات دبیر انجمن قطعه‌سازان در شرایطی است که شورای رقابت هنوز واکنش خاصی به ماجرای افزایش هزینه‌های تولید خودرو نشان نداده و مشخص نیست در نهایت با درخواست آنها (افزایش حدودا 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی) موافقت خواهد کرد یا نه.  طبق آخرین خبر، شورای رقابت قرار است در اواخر خرداد، نظر خود را در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها