کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکاتی در مورد خرید تراکتور


کد خبر : ۴۹۳۹۸یکشنبه، ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۲۱۴۲۲ بازدید

شاید با شروع دوره‌ جدید تیم تراکتورسازی تبریز و حضور این تیم در لیگ برتر با ویژگی‌هایی چون هواداران پر شور، واژه تراکتور بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و بیش از پیش این واژه شنیده شد. اما با قاطعیت می‌توان ...

شاید با شروع دوره‌ جدید تیم تراکتورسازی تبریز و حضور این تیم در لیگ برتر با ویژگی‌هایی چون هواداران پر شور، واژه تراکتور بیش از هر زمان دیگری بر سر زبان‌ها افتاد و بیش از پیش این واژه شنیده شد. اما با قاطعیت می‌توان گفت که میزان اطلاعات در مورد این ماشین باربری در زبان فارسی بسیار کم است. تا جایی که افراد برای خرید تراکتور به مشکل پیدا کردن اطلاعات بر می‌خورند. در اینترنت کمتر سایتی پیدا می‌شود که فروش تراکتور در آن به راحتی انجام شود.

خرید تراکتور

شاید خیلی از ما ندانیم که تراکتور واقعاً چیست و چه کارهایی می‌کند؟ یا ندانیم که اگه این دستگاه نبود چه بر سر تولید خوراکی‌های خوشمزه می‌آمد و کمبود آنها را در زندگی حس می‌کردم. اگر می‌خواهید از این دستگاه باربری بیشتر بدانید و با کاربردهایش آشنا شوید، این مطلب را بخوانید.

اگر بخواهیم در مورد این ماشین باربری صحبت کنیم باید پیش از همه چیز بگوییم که تراکتور یکی از قدیمی‌ترین ماشین‌های مولد نیرو است و خدمات زیادی برای آسایش بشر کرده است. تراکتور در صنعت کشاورزی کاربرد فراوانی دارد و از زمان حضور خود، تحولات عظیمی را در کشاورزی ایجاد کرده است.

به جرأت می‌توان گفت که این ماشین کشاورزی یکی از ماشین‌آلاتی است که بیشترین کاربرد را در دنیای کشاورزی دارد. تمام کشورهایی که در کشاورزی فعال هستند، امروزه از تراکتور استفاده می‌کنند. هرچند که استفاده از این وسیله نقلیه محدود به کشاورزی نیست و در دیگر صنایع نیز کاربردهایی دارد، اما بیشتر کاربردهای مهم این دستگاه به صنعت کشاورزی بر‌می‌گردد.

دستگاهی که در طول زمان تغییراتی در ظاهر و پیشرانه خود داشته است تا تغییرات مثبت منجر به استفاده بیشتر از آن شود. به همین خاطر برای انجام هر کاری، تراکتور ویژه آن کار در دنیا ساخته شده است و یک نوع دستگاه برای همه کارها کاربرد ندارد. این گستردگی در موارد فنی نیز به چشم می‌خورد تا جایی که تفاوت توان خروجی پیشرانه تراکتورها از ۱۰ اسب بخار تا بیش از ۵۰۰ اسب بخار است. این بازه گسترده توان خروجی سبب می‌شود در هنگام خرید تراکتور به توان خروجی این دستگاه در کنار دیگر معیارها و شاخص‌های خرید، دقت شود.

استحکام و مقاومت این ماشین در کنار کاربردهایش سبب شده تا خرید تراکتور دست دوم نیز رایج باشد. کاربردهای این دستگاه قدیمی را به صورت مختصر و اجمالی مرور می‌کنیم تا ببینیم چرا خرید این دستگاه بسیار مهم و پیچیده است.

کاربردهای تراکتور

همانطور که بیان شد تراکتور بیشترین استفاده را در بخش کشاورزی دارد. هرچند به نظر می‌رسد که این دستگاه در مصارفی چون کشندگی و کاربردهای استقامی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما جالب است بدانید که این وسیله در برخی موارد کاربرد حمل و نقلی نیز دارد. کاربردهای عمده تراکتور چیست؟

  • یدک کشی: بخش انتهای تراکتور فرصت مناسبی را برای یدک کشیدن دستگاه‌های دیگر توسط این ماشین فراهم می‌کند. کشیدن وسایل زراعی و پرکاربرد در کشاورزی یکی از مهم‌ترین کاربردهای تراکتورهاست. گشتاور زیاد در تراکتورها سبب می‌شود تا یدک کشیدن ابزار و وسایل به راحتی انجام شود. برای خرید تراکتور کشنده باید به میزان گشتاور این خودرو بیش از دیگر مشخصات توجه شود.
  • تأمین حرکت دورانی: بیشتر ابزارهای کشاورزی مانند دیسک‌های سنگین یا گاو‌آهن‌های مختلف، به خودی خود قابلیت حرکت دورانی ندارند و دستگاهی باید این حرکت را برای آنها فراهم کند. از این رو برای ایجاد حرکت دورانی در تراکتور، در کنار کشنده بودن، از شفتی به نام شفت PTO استفاده می‌شود. بدین ترتیب در زمان حمل ابزای چون گاوآهن چرخش‌های لازم یا همان حرکت دورانی توسط این شفت که در تراکتور تعبیه شده، تأمین می‌شود و فعالیت‌های انسانی در کشاورزی را کاهش می‌دهد.
  • تأمین نیروی حرکتی و شروع کار: برخی از دستگاه‌های زراعی برای شروع کار و آغاز حرکت خود نیاز به یک نیرودهنده دارند تا بتوانند حرکت کنند یا کارشان را شروع کنند. ژنراتورهای برقی، پمپ‌های آبیاری مزارع، خرمن‌کوب‌ها، آسیاب‌ها و ابزاری از این نوع برای تأمین انرژی یا توان اولیه خود نیاز به تراکتورها دارند.
  • تبدیل به دستگاه دیگر: در دنیای امروز تجهیزات مختلفی وجود دارد تا تراکتور را از نظر کارکرد شبیه به دستگاه‌های دیگر کند. تبدیل شدن به جرثقیل و بیل‌های مکانیکی نمونه‌ای از تغییر کاربری در تراکتور است.
  • باربری: بسیاری از کشاورزان در فصل برداشت، به دلیل قدرت بالای تراکتورها و با استفاده از گشتاور بالای آنها، محصولات خود را با استفاده از تراکتورها جابجا می‌کنند. برای این کار کافی است که گاری یا ابزار مشابه را به تراکتور وصل کرد.

کاربردهای متفاوت این دستگاه سبب شده است که خرید تراکتور نیاز به معلومات و اطلاعات زیاد داشته باشد. این اطلاعات و معلومات در زمان خرید تراکتور دست دوم کافی نیست و باید از افراد باتجربه و آگاه در این زمینه نیز کمک گرفته شود.

منبع : ویرلن



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها