کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه


کد خبر : ۴۹۲۶۳چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳:۵۸۷۲۲ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد حضور پررنگ معامله‌گران حقیقی در گروه‌های پیشرو به ویژه معدنی‌ها بودند که تک‌سهم‌های گروه ...

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد حضور پررنگ معامله‌گران حقیقی در گروه‌های پیشرو به ویژه معدنی‌ها بودند که تک‌سهم‌های گروه پتروشیمی به ویژه اوره‌سازها در کانون توجه خریداران کم تعداد قرار گرفتند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه اول خرداد ماه 97 با افزایش 215 واحدی روی رقم 95 هزار و 445 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 61 واحدی عدد 17 هزار و 336 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 253 واحدی به رقم  101 هزار و 931 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 198 واحدی به رقم 67 هزار و 971 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 213 واحدی عدد  202 هزار و 339 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک هزار و 107 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های معدنی و صنعتی گل گهر با 72 واحد ، پتروشیمی خارک با 52 واحد و پتروشیمی  جم با 4واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های تاپیکو با 37 واحد، مخابرات ایران با 29 واحد و پالایش نفت تهران با 28 کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 192 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 849 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 49 هزار و 267 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های زرین معدن آسیا، بین‌المللی توسعه ساختمان،‌ نفت سپاهان، الکترو خودرو شرق، سرمایه‌گذاری بوعلی،‌ تولید محور خودرو، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، هتل بین‌المللی پارسیان کوثر اصفهان، حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک ملی برای اردیبهشت ماه 97،‌ بیمه پاسارگاد، آهن و فولاد ارفع، هتل بین‌المللی پارسیان اصفهان، ارتباطات سیار ایران، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، گروه سرمایه‌گذاری سایپا، سیمان تهران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، محورسازان ایران خودرو، سرمایه‌گذاری وثوق امین، شوکوپارس،‌کود شیمایی اوره لردگان، گروه صنعتی سپاهان، زرین معدن آسیا، مهرکام پارس، صنایع غذایی مینو شرق، کارتن ایران، ایران گچ، سیمان خوزستان،‌کالسیمین و  آسان پرداخت پرشین متوقف شدند. 

به گزارش فارس،‌ امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 69 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 11 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. همچنین بیش از 53.5 میلیون سهم سیمان سپاهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

در فولاد مبارکه امروز 39 میلیون سهم به ارزش کمتر از 11.5 میلیارد تومان کد به کد شد در ایران خودرو نیز 30 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامداران عمده مواجه شد. 20 میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

در سیمان غرب اما بیش از 14.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 10 میلیون سهم معدنی و صنعتی گلگهر به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

فولاد خوزستان نیز با معاملات درون گروهی 10 میلیون سهمی به ارزش 5.5 میلیارد تومان روبرو شد همچنین 8.5 میلیون سهم همکاران سیستم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد و در ملی صنایع مس ایران نیز بیش از 8 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در نهایت امروز بیش از 5 میلیون سهم گروه کارخانجات صنایع تبرک به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی شاهد حضور پررنگ‌تری از حقیقی‌ها برای جمع‌آوری سهام بود که در کنار خودنمایی گروه فلزات اساسی شاهد خودنمایی تک‌سهم ‌ها در گروه پتروشیمی به ویژه اوره‌سازها بود. در این بین خودرویی‌ها نیز در حالی شاهد معاملات کد به کد با هدف شناسایی درامد از محل انتقال دارایی‌ها میان شرکت‌های تابعه است که این روزها در کانون توجه پربازدیدترین نمادهای معاملاتی قرار گرفته‌اند. 

در این گروه سناریوی تصاحب سهام مدیریتی و به دنبال آن کنترلی ایران خودرو و سایپا از سوی گروه قطعه‌سازی کروز با نسخه خریدهای نیابتی با شرکایی همچون مالک بزرگ معادن و شرکت‌های آلومینیومی شکل گرفته است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها