کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

انتقاد از پاداش نجومی 987 مدیر دولتی


کد خبر : ۴۸۹۴۰سه شنبه، ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۸۴۶۰۴ بازدید

در حالی که مجلس همچنان مصر است که دولت باید طبق قانون حداقل حقوق کارمندان را 20 درصد افزایش دهد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ...

در حالی که مجلس همچنان مصر است که دولت باید طبق قانون حداقل حقوق کارمندان را 20 درصد افزایش دهد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از دولت در این خصوص اعلام کرد که مجبور هستیم نظر استفساریه را به صحن علنی مجلس ارائه دهیم. طبق گفته تاجگردون این در حالی است که 987 مدیر دولتی بیش از 400 میلیون تومان پاداش (پایان خدمت) بازنشستگی گرفته اند.

غلامرضا تاجگردون در برنامه گفت وگوی ویژه خبری اظهارکرد: آن چه که در مجلس تصویب شد، افزایش 20 درصدی کف حقوق کارمندان بود و برای بقیه حقوق ها به روش پلکانی افزایش می یافت اما اکنون دولت افزایش حقوق را بین 6 تا 12 درصد اعمال کرده است. وی با بیان این که هرچه با دولت گفت وگو می‌کنیم نمی پذیرد، افزود: مجبور هستیم نظر استفساریه را برای افزایش حقوق کارمندان در مجلس به قانون تبدیل کنیم.

987 مدیر با پاداش بیش از 400 میلیون تومانی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به این که شکاف جدی بین پاداش بازنشستگان وجود داشت که باید حل می‌شد، در سال 97 سقف پاداش را حدود 280 میلیون تومان قرار دادیم اما افرادی که حقوق آن ها بیش از هشت میلیون تومان بود بر این اساس ضرر می‌کردند. تاجگردون افزود: 987 نفر در دستگاه ها و شرکت‌های دولتی و بانک ها پاداش بازنشستگی بیش از 400 میلیون تومان گرفته و آخر سال 96 خود را بازنشسته کرده اند. وی گفت: 200 نفر از این افراد بیش از 600 میلیون تومان پاداش گرفته اند و فردی نیز یک میلیارد و 280 میلیون تومان پاداش گرفته است.

دیوان محاسبات: درباره بازگشت به کار، عمل خلاف قانونی مشاهده نشد

تاجگردون مدعی شد افرادی  بعد از دریافت پاداش دوباره مشغول به کار شده اند که وی خواستار کنار گذاشتن آن ها توسط دولت شد. در این خصوص، عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات هم گفت: در سطح استان ها مقامی که پاداش ۳۰۰ میلیونی دریافت کرده و به کار برگشته باشد، نداریم، اما در سطح وزارتخانه ها ۱۱ نفر در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده اندو به گفته وی، این 11 نفر از تبصره ۱ ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان استفاده کرده اند و اگرچه بازگشت به کار بعد از دریافت پاداش خدمت در عرف اداری پسندیده نیست، اما این ۱۱ نفر از فرصت قانونی برای حضور دوباره در کار استفاده کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها