کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عرضه انبوه 6 قلم مواد غذایی پرمصرف ویژه ماه رمضان


کد خبر : ۴۸۹۰۸دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰:۳۹۱۷۷۵ بازدید

از دو روز دیگر خرید کالاهای اساسی در بازار افزایش پیدا می‌کند.برنج، شکر، روغن و سایر کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر ...

 از دو روز دیگر خرید کالاهای اساسی در بازار افزایش پیدا می‌کند.برنج، شکر، روغن و سایر کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر سال مصرف بیشتری دارند. از این‌رو یکی از کارهایی که دولت باید در این ماه انجام دهد کنترل قیمت‌ها است.آنگونه که در ستاد تنظیم بازار مصوب شده است 6محصول استراتژیک و راهبردی شامل برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم‌مرغ برای عرضه در طرح ضیافت ماه رمضان تعیین شده‌اند تا از سوی دولت به صورت انبوه توزیع شود.بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در این طرح ۳۰ هزار تن برنج، ۴۰ هزار تن شکر، ۲۰ هزار تن روغن نباتی، ۲۰ هزار تن گوشت مرغ منجمد، ۲۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۲۰۰۰ تن تخم‌مرغ در استان‌ها عرضه می‌شود. این طرح از روز شنبه ابلاغ و آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد. البته برای مصرف شکر به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ۲۰ هزار تن از آن به مصرف خانوار و ۲۰ هزار تن دیگر به مصرف صنف و صنعت خواهد رسید.

   عرضه محصولات استراتژیک در ماه رمضان به معنای کمبود نیست

مسعود بصیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در مورد توزیع برنج در ماه مبارک رمضان گفت: ۱۱۴ هزار تن از شش محصول استراتژیک طی یکماه به مردم عرضه خواهد شد.برنج عرضه شده در طرح ضیافت از برنج هندی ۲۶۰۰ تومانی تا برنج تایلندی ۳۹۰۰ تومانی و برنج هندی ۵۶۰۰ تومانی متفاوت است و قیمت محصولاتی مانند روغن نباتی و شکر نیز ۱۵ درصد زیر نرخ مصوب بازار در نظر گرفته شده است.وی با بیان این‌که عرضه محصولات استراتژیک و اساسی پرمصرف در ماه رمضان به معنای کمبود نیست، بلکه برای جلوگیری از حباب قیمتی و جدید و کاذب در بازار این ماه است، اعلام کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد نیز در قالب این طرح ۶۲۰۰ تومان و هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد وارداتی نیز ۲۳ هزار تومان در استان‌های مختلف عرضه می‌شود. همچنین قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی برای هر شانه تخم‌مرغ نیز در طرح ضیافت برای اولین بار پیش‌بینی شده است.
   
تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات

همچنین رضا باکری دبیر انجمن لبنی گفت: کارخانجات صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان، محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاه‌های تعیین شده وزارت جهاد و وزارت صنعت ارائه خواهند کرد.وی افزود: هم‌اکنون کارخانجات صنایع لبنی بیش از ۷ میلیون تن شیر خام سالانه دریافت و تبدیل می‌کنند؛ ضمن این‌که ۳ تا ۳ و نیم میلیون تن فرآورده‌های سنتی نیز در ماست‌بندی‌ها و خودمصرفی‌ها تولید می‌شود که در مجموع، به 10.5 میلیون تن می‌رسد؛ از این رو ظرفیت تولید بیش از مصرف سرانه سالانه خانوار کشور است. وی با بیان این‌که هیچگونه کمبودی در محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نخواهد بود، اضافه کرد: انواع فرآورده‌های لبنی به وفور در اختیار خانواده‌ها خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه محصولات لبنی نخواهیم داشت.
   
قیمت گوشت ثابت می‌ماند

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی هم درباره عرضه گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قیمت گوشت طی هفته اخیر ثابت بوده است.چند هفته پیش به جهت کاهش عرضه قیمت‌ها بالا رفت اما اکنون قیمت‌ها کنترل شده است.وی با بیان این‌که دولت به اندازه کافی ذخیره‌سازی و واردات انجام داده است، اظهار داشت:قیمت گوشت در ماه مبارک رمضان تغییری پیدا نخواهد کرد.خوشبختانه از نظر عرضه و تولید مشکلی وجود ندارد.
   
قیمت واقعی مرغ 10 هزار تومان است

از سوی دیگر محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره این‌که برخی‌ها می‌گویند در ماه رمضان قیمت مرغ به 10 هزارتومان خواهد رسید، گفت: قیمت واقعی مرغ در مقطع فعلی باید 10 هزار تومان باشد اما مازاد تولید باعث شده است تا قیمت آن روند کاهشی بگیرد و از طرفی تولیدکنندگان با ضرر و زیان مواجه شوند.وی با بیان این‌که روز گذشته قیمت مرغ بین 100 تا 150 تومان کاهش پیدا کرد، افزود: قیمت نهاده‌ها و دستمزد برای تولیدکنندگان افزایش پیدا کرده است ولی هیچکدام از افزایش‌ها مرغ را گران نکرد.

   هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ماه رمضان، ۱۴ هزار تومان

علی‌ بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان هم درباره قیمت زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان گفت: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه مخصوص ماه مبارک رمضان، ۱۴ هزار تومان تعیین شده است. افزایش قیمتی در حدود دو هزار تومان را نسبت به سال قبل تجربه می‌کنیم که بیشتر به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه است.بدین جهت از مردم خواسته می‌شود تا از واحدهای صنفی مجاز خریدهای خود را انجام دهند.

   آخرین گزارش نوسان قیمت کالاهای اساسی

گزارش بانک مرکزی در مورد خرده فروشی کالاهای اساسی نیز بیانگر آن است که در هفته منتهی به ۱۴اردیبهشت ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل، قیمت تخم‌مرغ ۶۹.۶ درصد، گوشت قرمز ۲۰.۵ درصد، گوشت مرغ ۲۴.۴درصد، چای ۲۰ درصد و روغن نباتی ۱.۹ درصد رشد داشته است.همچنین قیمت خُرده فروشی گروه حبوب ۳ درصد، میوه‌های تازه ۱۲.۸، سبزی‌های تازه ۹.۱ درصد و قند و شکر ۴.۱ درصد کاهش یافته‌اند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها