کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت سکه سقوط می‌کند؟


کد خبر : ۴۸۷۶۹دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸:۵۸۱۴۹۳۹ بازدید

برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت‌های کنونی دلار و سکه حبابی است و لذا از این پس سرمایه‌گذاری در این دو حوزه ریسک بالایی خواهد ...

برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت‌های کنونی دلار و سکه حبابی است و لذا از این پس سرمایه‌گذاری در این دو حوزه ریسک بالایی خواهد داشت؛ در این بین بازیگران بورس ممکن است برنده نهایی باشند و شاید به همین دلیل است که شاخص بازده نقدی بورس در روزی که پیش‌فروش سکه متوقف و قیمت دلار قاچاق کاهشی شد، ۳۱۵ واحد رشد کرد.

پیش‌فروش سکه امروز به طور کامل متوقف شد. پس از التهاب دلار و نایاب شدن آن، متقاضیان به سمت بازار سکه هجوم بردند و آن را هم ملتهب کردند. این کالا در روزهای اخیر روند پرنوسانی را در پیش گرفته است. دلار ۴۲۰۰ تومانی در بازار فردوسی یافت نمی‌شود و به همین دلیل قیمت آن به بالای ۷۰۰۰ تومان در بازار سیاه رسید، البته امروز خبر آمد که دلار غیررسمی مجددا افت کرده و ۶۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

سکه هم در پی آن روند نزولی در پیش گرفت. صبح روز گذشته سکه تمام، به ادعای عضو اتحادیه طلا تا ۲ میلیون ۲۸۰ هزار تومان بالا رفت، بعد از ظهر ۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته شد. امروز هم مسیر نزولی را طی کرده و یک میلیون ۹۹۰ هزار تومان معامله می‌شود. معادله ساده اقتصاد به عرضه و تقاضا مربوط می‌شود. هر کالایی که دچار جهش تقاضا شود قیمت آن بالا می‌رود. البته در مورد طلا و دلار، وضعیت مقداری حساس‌تر است؛ چرا که رشد این دو کالا باعث تورم می‌شود. با این حال روز گذشته محمد کشتی‌آرای عضو اتحادیه طلا پیش‌بینی کرد که قیمت طلا و سکه روند کاهشی به خود بگیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها