کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی نفت افزایش، طلا کاهش یافت


کد خبر : ۴۸۷۴سه شنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷:۳۰۲۰۴۶ بازدید

قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با افزایش 12 سنتی به 109.5 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با کاهش 2 دلاری قیمت در برابر 1291 دلار معامله شد.

با توجه به عدم انتشار آمارهای اقتصادی مهم و رخ ندادن تحولاتی مهم در تنش های ژئوپلتیک اوکراین، قیمت طلا در معاملات امروز تغییر قابل توجهی را تجربه نکرد.همچنین درحالی که ناآرامی ها و کاهش تولید نفت در لیبی، تاثیر کاهشی ناشی از پیش بینی افزایش بی سابقه حجم ذخایر نفت خام آمریکا را خنثی کرده است، قیمت جهانی نفت امروز بالای 109 دلار باقی ماند.

با توجه به بسته باقی ماندن میادین بزرگ نفتی غرب لیبی، با وجود گذشت یک هفته پس از اعلام دولت این کشور در مورد رسیدن به توافق با معترضان برای بازگشایی این میادین، تولید نفت این کشور در حد 210 هزار بشکه در روز باقی مانده است که فاصله زیادی با تولید 1.4 میلیون بشکه ای این کشور در اواسط سال 2013 دارد.

جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «هر اتفاقی که اکنون در لیبی می افتد زیاد مهم نیست، زیرا وضعیت دیگر نمی تواند بدتر از این بشود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت  پس از کاهش 38 سنتی در جلسه گذشته، امروز 12 سنت افزایش یافت و به 109 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز 12 سنت افزایش یافت و به 102 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید.

شرکت فرانسوی توتال روز دوشنبه اعلام کرد، به دلیل نگرانی های امنیتی حضور خود در طرابلس را به حداقل رسانده است. این در حالی است که به دلیل وقوع تنش ها در لیبی، شرکت دولتی سوناتراچ الجزایر در حال خارج کردن کارکنان خود از این کشور است.بر اساس این گزارش، هر اونس طلا در معاملات امروز بازار جهانی در برابر 1291 دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل 2 دلار کاهش داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها