کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس به نیمه 76 هزار واحد رسید


کد خبر : ۴۸۶۴دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲:۱۱۲۱۱۶ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 457 واحدی به نیمه 76 هزار واحد رسید که هلدینگ خلیج فارس پیش از توقف 208 واحد، نفت و گاز پارسیان 101 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر 35 واحد تاثیر منفی بر شاخص گذاشتند.

شاخص بورس امروز با تاثیر منفی نمادهای بزرگی همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس،‌ گسترش نفت و گاز پارسیان، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، سرمایه‌گذاری غدیر، پتروشیمی شازند و فولاد مبارکه اصفهان با کاهش 458 واحدی به نیمه 76 هزار واحد رسید.

همچنین امروز بیش از 290 میلیارد تومان سهم  مورد معامله قرار گرفت و ارزش کل بازار نیز در رقم 369 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

همچنین امروز داروسازی زهراوی، بانک ملت، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری ساپیا، گروه صنعتی بارز و پست بانک ایران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند؛ روز گذشته 10 درصد از سهامداران خرد و عمده پست بانک با خریدار بلوک 5 درصدی (پرشیان فولاد) جلسه داشتند و بر لزوم همکاری و تعامل با مجموعه برای رسیدن به افزایش میزان سودآوری و ای‌پی‌اس شرکت و حضور فعال از بخش خصوصی در هیات‌مدیره بانک تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران داروسازی زهراوی، پس از بازگشایی با افزایش 43 درصدی بیشتری افزایش قیمت را داشت و به دنبال آن ریخته‌گری تراکتورسازی، لعابیران، پارس‌سرام، داروسازی روزدارو، رادیاتور و سرمایه‌گذاری سایپا بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل عمران و توسعه فارس، پلاسکوکار، بین‌المللی توسعه ساختمان، ایرکا پارت صنعت،‌ گسترش نفت و گاز پارسیان، تولیدی گرانیت به‌سرام، و فرآورده‌های نفت ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

در معاملات امروز، ایران ترانسفو پس از ارائه صورت‌های مالی برترین تقاضا را داشت و به دنبال آن داروسازی روزدارو، رادیاتور، سیمان فارس، لیزینگ رایان سایپا، تراکتورسازی‌، تجارت الکترونیک پارسیان، داروسازی جابر داروسازی زهراوی و پست بانک ایران (پس از اعلام حمایت سهامداران عمده)‌ برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند .در مقابل هم هلدینگ خلیج فارس با وجود برخی شایعات مبنی بر کاهش سودآوری که پس از آن نیز تکذیب شد، برترین عرضه و به دنبال آن بهنوش، نیروترانس‌، معادن بافت‌، کشتیرانی‌ و پارس پامچال برترین عرضه را داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افت 5 درصدی به 777واحد رسید که پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، بانک خاورمیانه، نفت ایرانول،‌ ذوب‌آهن اصفهان، آهن و فولاد ارفع، بانک گردشگری و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین تاثیر منفی را داشتند اما در مقابل توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، توکاریل، پالایش نفت لاوان و کشتیرانی دریای خزر ضمن افزایش قیمت بیشترین تاثیر افزایشی را بر شاخص فرابورس داشتند.

* هشدار نسبت به افزایش کاذب نرخ اوراق امتیاز تسهیلات

در این بازار کی‌بی‌سی، همکاران سیستم، توکاریل، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و برخی اوراق امتیاز تسهیلات خرید قیمت بیشترین افزایش قیمت را داشتند .در این خصوص عضو شورایعالی بورس درباره افزایش قیمت‌های پیاپی اوراق تسهیلات خرید مسکن گفت: در این اوراق اخیرا سفته‌بازی انجام شده و پرداخت وام محدود به یک بانک نخواهد بود.

همچنین بسیاری از کاشناسان نگرانی‌هایی را از افزایش بی‌رویه اوراق مطرح کرده و هشدار دادند که در این بازار تقاضای واقعی وجود ندارد و برخی برای نوسان‌گیری اقدام به خرید می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها