کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلگرام فیلتر نخواهد شد


کد خبر : ۴۸۲۷۷یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶:۰۳۲۵۸۳ بازدید

در روزهای گذشته، بسیاری از مقامات کشور و برخی سازمان ها و ارگان های رسمی، فعالیت خود را کامل در تلگرام قطع و به یکی از ...

در روزهای گذشته، بسیاری از مقامات کشور و برخی سازمان ها و ارگان های رسمی، فعالیت خود را کامل در تلگرام قطع و به یکی از پیام رسان‌های داخلی مهاجرت کردند.

این اقدامات و همچنین بخشنامه ای که دولت آن را منتشر و در آن استفاده از پیام رسان خارجی در ارگان های دولتی را ممنوع اعلام کرد، باعث شد تا نگرانی های بسیاری در میان مردم ایجاد شده و احتمال اینکه مهاجرت ها برای زمینه سازی در جهت فیلترینگ این شبکه های اجتماعی صورت گرفته، تقویت کرد.

با این حال، برخی نمایندگان مجلس چنین اعتقادی ندارند و بر این باورند که مهاجرت از شبکه های مجازی خارجی به داخلی در جهت حمایت از تولید داخلی بوده و چنانچه شبکه های خارجی اقدامی خلاف قانون انجام ندهند، فیلتر نخواهند شد.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: امروز بیشتر بحث های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و کسب و کار در بستر فضای مجازی و بخش عمده ای فعالیت های اقتصادی نیز در بستر فضای مجازی صورت می گیرد؛ بنابراین، نمی توانیم این شبکه ها را محدود کرده و مردم را از این فضا محروم کنیم.

این نماینده مجلس درخصوص مهاجرت مقامات از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی و مفهوم این مهاجرت، گفت: تمام این اقدامات در راستای از بین بردن انحصار است. همان‌گونه که دولت بیان کرده، انحصار پیام‌رسان‌ها باید از میان برداشته شود.

وی گفت: اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر نمی‌شود و مهاجرت مقامات و دستگاه‌های دولتی از پیام‌رسان‌های خارجی به داخلی باعث از بین رفتن انحصار و در نتیجه فرهنگ‌سازی در این زمینه است؛ این اقدامات باعث تشویق مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌شود.

عضو کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، با تأکید بر اینکه بنایی بر فیلتر و بسته شدن شبکه‌های مجازی و پیام‌رسان‌های خارجی همچون تلگرام، واتس‌آپ و اینستاگرام وجود ندارد، گفت: هیچ شبکه اجتماعی که محتوای مجرمانه نداشته باشد، بسته نمی‌شود مگر آنکه محتوای مجرمانه داشته باشد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها