کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیشنهاد تشکیل کشور مستقل قم


کد خبر : ۴۸۱۸۵چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱:۲۳۲۵۰۷۷ بازدید

احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی، گفته است زمان آن رسیده که قم به کشوری با مرزهای جغرافیایی مشخص، با پرچمی مخصوص و قانون اساسی ...

احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی، گفته است زمان آن رسیده که قم به کشوری با مرزهای جغرافیایی مشخص، با پرچمی مخصوص و قانون اساسی مختص این کشور تبدیل شود و در مجامع بین‌المللی پذیرنده سفرای کشورهای دیگر باشد.

به گزارش قم‌نیوز، مدیر جامعه المرتضی پیشنهاد داده که این موضوع یا در مجلس به تصویب برسد یا به رأی مردم واگذار شود و با اختصاص چند پالایشگاه و موسسه اقتصادی نیازهای مالی "کشور مستقل قم" فراهم شود.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، با نگاهی انتقادی به این پیشنهاد، به آقای زادهوش گفته که در این باره بیشتر مطالعه کند و ببیند ۴۰ سال پیش چه کسانی این موضوع را مطرح کرده‌اند.

او نامی نبرده اما احتمالا اشاره‌اش به صحبت‌های شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر حکومت پهلوی است.

همزمان با طرح پیشنهاد تشکیل کشور مستقل قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید قم، هم از مسئولان انتقاد کرده که چرا به این شهر به عنوان "یک شهر معمولی" نگاه می‌کنند.

او گفته است: هنوز نتوانستیم به دولتمردان توجه بدهیم که اگر فرودگاه قم زودتر ایجاد شود، چهره این شهر را در بعضی جهات تغییر می‌دهد. قم ظرفیت زیادی دارد و اگر از این ظرفیت استفاده شود به نفع اسلام، مسلمین، شیعه، نظام و کشور و به نفع همه خواهد بود. مسئولان به قم اهمیت دهند نتایج ملی و جهانی آن را خواهند دید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها