کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

وضعیت قیمت آهن‌آلات ساختمانی در ماهی که گذشت


کد خبر : ۴۸۱۴۴چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۱۷۲۴۹۷ بازدید

روند بازار اهن طی یک ماهه اخیر بسیار پر تلاطم بود. با آغاز سال جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت آهن‌آلات در بازار بودیم بطوری که ...

آهن‌پرایس- روند بازار اهن طی یک ماهه اخیر بسیار پر تلاطم بود. با آغاز سال جاری شاهد افزایش بی سابقه قیمت آهن‌آلات در بازار بودیم بطوری که تمامی مقاطع باهم افزایش قیمت یافتند.

بالا رفتن نرخ دلار در اولین روز های بهار 97 موجب شد تا تمامی بازار ها از جمله بازار مسکن و بازار اهن تحت تاثیر قرار گیرد. بازار مسکن بشدت تحت تاثیر افزایش نرخ ارز قرار گرفته و در این بازه زمانی بطور میانگین قیمت واحد های مسکونی 500 هزار تومان در هر متر مربع افزایش یافت. بازار اهن الات نیز دست کمی از بازار مسکن نداشت. هر روزه شاهد اعلام قیمت های نجومی از سوی کارخانه ها بودیم. در هفته دوم فروردین ماه پس از اتمام تعطیلات نوروزی، برخی کارخانه ها با 200 تومان افزایش اعلام قیمت نمودند و برخی دیگر از اعلام قیمت خود داری کرده و فروش خود را بسته اعلام کردند.

اما روند صعودی بازار آهن آلات تنها تا هفته سوم فروردین ماه به طول انجامید و در هفته آخر پس از اعلام دلار تک نرخی از سوی دولت، شاهد کاهش روز افزون قیمت ها در این بازار بودیم. قیمت میلگرد اجدار که در سه هفته ابتدایی تا 200 تومان افزایش یافته بود، با ورود به هفته چهارم این ماه حدود 100 تا 150 تومان کاهش یافت. اگرچه هنوز قیمت ها به حالت قبل باز نگشته اما همین کاهش نسبی قیمت ها می تواند امیدوار کننده باشد و وضعیت بازار آهن را تسکین بخشد.

در روز گذشته، قیمت میلگرد آجدار 50 تومان کاهش یافت. همچنین شاهد کاهش 30 تومانی در بخش پروفیل ها بودیم. قیمت تیرآهن سایز 20 در انبار تهران ثابت اعلام شد و قیمت نبشی ها از سوی کارخانه های تولید کننده بطور میانگین با 50 تومان کاهش اعلام شد. قیمت ناودانی ایرانی هم متاثر از دیگر مقاطع با 70 تومان کاهش معامله شد. با بررسی بخش ورق ها به این مهم دست یافتیم که ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگی هیچگونه نوسانی نداشته اند اما در بخش ورق سیاه شاهد کاهش 70 تومانی قیمت ها بوده ایم.

با توجه وضعیت پر افت و خیز بازار آهن آلات طی یک ماهه اخیر، پیش بینی می شود که در اردیبهشت ماه شاهد ثبات در بازار آهن آلات باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها