کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازنشستگی خودخواسته مديران برای پاداش چند صد ميليونی


کد خبر : ۴۸۰۶۸دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵:۱۸۳۳۰۶ بازدید

عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه با اشاره به اخبار بازنشستگي برخي مديران با حقوق‌هاي نجومي گفت: در سال 96 سقف دريافتي براي پاداش پايان‌ خدمت ...

عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه با اشاره به اخبار بازنشستگي برخي مديران با حقوق‌هاي نجومي گفت: در سال 96 سقف دريافتي براي پاداش پايان‌ خدمت لحاظ نشده بود و مديران مي‌توانستند با پاداش‌هاي نجومي نيز بازنشست شوند. از اين رو تعداد زيادي از مديران براي بهره‌مندي از مزاياي پاداش پايان خدمت به صورت خودخواسته در انتهاي سال ۹۶ بازنشست شدند. 

اختلاف حقوق و دستمزد مديران با ساير كاركنان طي 30 سال به اندازه كافي بر فاصله طبقاتي و عدم درك مشكلات مردم از سوي جامعه مديريتي منتج مي‌شود. با اين حال بسياري از مديران سال گذشته قبل از آنكه براساس مصوبه مجلس امكان دريافت پاداش‌هاي نجومي مسدود شود از فرصت بازنشستگي خودخواسته استفاده كردند كه خدا مي‌داند چقدر به بيت‌المال يا صندوق‌هاي بازنشستگي هزينه تحميل شده است. 

مهرداد لاهوتي در گفت‌وگو با «تسنيم»، با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص پاداش بازنشستگي نجومي چند نفر از مديران بانك مركزي و برخي دستگاه‌هاي اجرايي گفت: خبر دريافت پاداش پايان خدمت ميلياردي يكي از مديران بانك مركزي را نه تأييد مي‌كنم و نه تكذيب، در بودجه 97 پاداش پايان خدمت محدودشده و سقف آن هفت برابر حداقل حقوق است. 
عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه گفت: سال گذشته حداقل حقوق 2/1 ميليون تومان بوده و طي 30سال اين رقم 36ميليون تومان شده است و هفت برابر آن حدود 250ميليون تومان مي‌شود. اين در حالي است كه در سال 96 سقف دريافتي براي پاداش پايان خدمت لحاظ نشده بود و مديران مي‌توانستند با پاداش‌هاي نجومي نيز بازنشست شوند. 
لاهوتي ادامه داد، در سال 97، هفت برابر حداقل حقوق حدود 300 ميليون تومان است و هر فردي در سال 97 بازنشست شود، نمي‌تواند بيش از اين رقم دريافتي داشته باشد. به اين ترتيب تعداد زيادي از مديران تصميم گرفتند، در پايان سال 96 بازنشست شوند تا مشمول حكم قانون بودجه 97 نشوند كه همان تعيين سقف براي پاداش پايان خدمت است. 

عضو كميسيون برنامه‌و‌بودجه مجلس با اشاره به اينكه تعداد بازنشستگي‌هاي خودخواسته در دستگاه‌هاي اجرايی در پايان سال 96 محدود نبوده و قاعدتاً تعداد زيادي مديران اجرايي براي اينكه مشمول حكم قانون نشوند بازنشست شده‌اند، گفت: هيچ ايرادي به قانون مصوب مجلس وجود ندارد، اما وقتي مديري با حقوق‌هاي ماهانه بسيار بالا مي‌بيند كه بازنشستگي در سال 97 ضرر 700 ميليون توماني براي او به همراه دارد، تصميم مي‌گيرد در پايان سال 96 بازنشست شود. وي ادامه داد، براساس بند ديگري از قانون بودجه، كاركنان و مديران با حقوق بالاي 5 ميليون تومان شامل افزايش حقوق نمي‌شوند و دريافتي‌هاي زير 5 ميليون تومان از 10 تا 18 درصد افزايش خواهد يافت. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها