کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت آهن‌آلات ساختمانی در نیمه دوم فروردین


کد خبر : ۴۸۰۲۵یکشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۰۴۴۴۲۷ بازدید

با شروع اولین روزهای کاری در سال جدید شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم. طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارآهن، نوسانات ناشی از بازار ارز ...

آهن‌پرایس- با شروع اولین روزهای کاری در سال جدید شاهد افزایش قیمت آهن آلات بودیم. طبق آمارهای بدست آمده از اخبار بازارآهن، نوسانات ناشی از بازار ارز موجب تب و تاب در بازار اهن الات شد به طوری که متقاضیان را مجبور به عقب نشینی کرد. در نیمه دوم فروردین ماه 97 بازار اهن با نوسانات شدیدی همراه بود؛ همین موضوع موجب شد تا رکود به این بازار راه یابد و با کاهش تقاضا مواجه شویم.

اگرچه با توجه به روزهای ابتدایی شروع کار در سال جدید نمی توان اطمینان کامل از واقعی بودن قیمت ها داشت، ولی با وجود این نشانه ها و افزایش قیمت در بازار اهن الات پیش بینی می شد که روند صعودی قیمت آهن همچنان ادامه داشته باشد اما به دلیل مصوبه جدید دولت مبنی بر کاهش قیمت ارز تا 4200 تومان، شاهد کاهش تدریجی قیمت اهن در روزهای پایانی فروردین ماه بودیم. شاید این کاهش تدریجی قیمت چشمگیر نباشد اما می تواند نشانه ی خوبی برای فروکش کردن قیمت های غیرواقعی هفته اخیر به شمار رود.

طی چند روز اخیر اکثر کارخانه قیمت های خود را 10 الی 100 تومان کاهش دادند و یا ثابت اعلام کردند. کارخانه میلگرد آذر فولاد امین از جمله کارخانه هایی بود که قیمت های اعلامی خود را با 100 تومان کاهش اعلام کرد و پس از کارخانه ی ابهر و فولاد قزوین هر کدام به ترتیب 20 و 90 تومان کاهش قیمت داشتند. از سوی دیگر کارخانه های تولید کننده نبشی و ناودانی شکفته و تاب تبریز قیمت های خود را ثابت اعلام کردند. این ثبات قیمت در کارخانه هایی همچون جهان پروفیل و کارخانه ی پروفیل یزد نیز دیده شد؛ این کارخانه ها نیز به ترتیب قیمت های خود را 30 و 10 تومان کاهش دادند در حالی که کارخانه پروفیل صابری و تهران شرق اقدام به کاهش قیمت نکرده و قیمت های خود را ثابت اعلام کردند. با توجه به روند پیش رو، نمی توان پیش بینی درستی از وضعیت بازار آهن ارائه داد و باید منتظر واکنش کارخانه ها در هفته جاری ماند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها