کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس 138 واحد دیگر کاهش یافت


کد خبر : ۴۷۶۲دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷:۳۱۲۰۹۷ بازدید

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش 138 واحدی، به 77 هزار و 596 واحد رسید و اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس هم با عدم رغبت خریداران همراه شده است.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز هم با روند کاهشی همراه شد و با افت 138 واحد به 77 هزار و 596 واحد رسید، در این بازار بیش از 580 میلیون برگ سهم به ارزش 184 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

افت شاخص با تأثیر منفی مخابرات و برخی شرکت‌های بانکی از جمله پاسارگاد، تجارت، صادرات و پست بانک 138 واحد به عقب برگشت.

در معاملات امروز بورس مپنا، ملی صنایع مس ایران، هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، ایران خودرو، سایپا، ایران ترانسفو ، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، سرمایه‌گذاری سایپا و سیمان فارس خوزستان بیشترین تأثیر افزایشی داشتند.

در معاملات روز بورس تهران صنایع آذرآب، فرآورده‌های نسوز آذر، گستر صنایع و خدمات کشاورزی، حمل و نقل پتروشیمی، مس شهید باهنر، پارس سوئیچ، حمل و نقل بین‌المللی خلیج‌فارس، آهنگری تراکتورسازی، سایپا شیشه، رادیاتور و ایران ترانسفو بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل توریستی و رفاهی آبادگران، داروسازی امین، کمپان‌سازی، قند شیرین خراسان، پست‌بانک، داروسازی کوثر و کشاورزی دامپروری مگسال بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

امروز گروه خودرویی برترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند که در این میان ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو صف‌های خرید سنگینی داشتند.

در فرابورس شاخص با افزایش یک واحدی به 786 واحد رسید که پتروشیمی مارون، آهن و فولاد ارفع، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، سبحان دارو و پتروشیمی خراسان بیشترین تأثیر مثبت را داشتند. در این بازار اوراق تسهیلات امتیاز خرید مسکن همچنان با عرضه‌های زیادی روبه‌رو است که همین امر موجب افت 5 درصدی قیمت در این اوراق شد.

در این باره بسیاری از متقاضیان طی تماسی اعلام کردند که افزایش قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن به هیچ عنوان به صرفه نبوده و قیمت‌های کنونی کاهش تقاضا را در پی خواهد داشت.

یکی از این متقاضیان با اشاره به اینکه برای دریافت 45 میلیون تومان وام با خرید 90 اوراق باید بیش از 6 میلیون تومان هزینه پرداخت شود که با وجود سود بانکی رقم قابل توجهی می‌شود که همین امر موجب بی‌رغبتی متقاضیان برای دریافت اوراق شده است.

پیش از این نرخ هر ورقه بابت 500 هزار تومان به قیمت کمتر از 60 هزار تومان فروخته می‌شد و این افزایش نرخ با تقاضای کاذب ایجاد شده در بازار به وجود آمد که کارشناسان نیز در این باره هشدار داده و تأکید کرده بودند که نرخ اوراق بسیار بالاست و با این قیمت‌ها صرفه اقتصادی ندارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها