کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن در سال 96 چگونه گذشت؟


کد خبر : ۴۷۴۳۲پنجشنبه، ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۳۶۹۳۳ بازدید

در آخرین روزهای سال جاری قرار داریم و و روزها بسرعت در حال گذر می‌باشد. با رسیدن به روزهای پایانی سال، پرونده کاری بازار مقاطع ...
بازار آهن در سال 96 چگونه گذشت؟بازار آهن در سال 96 چگونه گذشت؟

آهن‌پرایس- در آخرین روزهای سال جاری قرار داریم و و روزها بسرعت در حال گذر می‌باشد. با رسیدن به روزهای پایانی سال، پرونده کاری بازار مقاطع فولادی 96 کم کم بسته خواهد شد. هفته های پایانی سال جاری در بازار آهن و فولاد در حالی رو به پایان است که طی این روز ها عنصری به نام ارز رهبری این بازار ها را بر عهده گرفته بود و هر روزه با نوسانات قیمتی ارز، قیمت ها در بازار آهن آلات نیز با افت و خیز مواجه می شد.  طی این روز ها فعالان بازار مقاطع به دنبال بازگشت تقاضا و آغاز عرضه های اساسی و رونق بازار بوده اند، اما با وجود پیش بینی های امیدوارانه ای که از هفته های قبل در این بازار وجود داشت، این مهم صورت نگرفت تا بازار مقاطع تا همچنان بازار مقاطع وضیعیت پیش بینی نشدنی خود را حفظ کند و کارشناسان تنوانند به پیش بینی بازار آهن بپردازند.

خبرهای بازار آهن حاکی از این است که از جمله دلایل افزایش تمایل به صادرات در بین تولید کنندگان فولاد، بالا رفتن نرخ ارز می باشد. این در شرایطی است که سه عامل مهم در بازار مقاطع را می توان از اتفاقات مهم در این بازار دانست که این سه عامل عبارتند از؛ «بهبود قیمت فولاد در بازارهای جهانی»، «افزایش قیمت دلار در بازار داخلی» و «رکود داخلی در بازار فولاد».

در ادامه با بررسی وضعیت آهن و افزایش تمایل تولیدکنندگان به صادرات می توان به این مهم اشاره کرد که عواملی همچون بهبود قیمت فولاد در بازارهای جهانی و بالا رفتن نرخ دلار در بازار داخلی باعث شده این تمایل در بین تولیدکنندگان بوجود آید. میزان صادرات فولاد طی شش ماهه ابتدایی سال جاری بدلیل افزایش نرخ های جهانی رشد مطلوبی را تجربه نمود. بصورتیکه طبق گفته کارشناسان بازار صادرات طی شش ماهه ابتدایی بهتر از شش ماهه دوم سپری شده است.

دومین اتفاقی که در اخبار آهن آلات طی ماه های اخیر مشاهده کردیم، بالا رفتن قیمت دلار بوده است که این امر موجب شد تا کارخانه های فولاد با توجه به فروش محصولاتشان به دلار و افزایش قیمت این ارز بین المللی، تمایلشان به صادرات بیشتر شده و فروششان را در بازارهای داخلی کاهش دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها