کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت آهن‌آلات ساختمانی در سال 97


کد خبر : ۴۶۷۹۲دوشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۱۹۳۵۷۳ بازدید

براساس آمارهای منتشر شده از سوی بازارهای بین‌المللی، قیمت مواد اولیه، کک و شمش فولاد رو به افزایش می‌باشد. از طرفی ساخت و ...
افزایش قیمت آهن‌آلات ساختمانی در سال 97افزایش قیمت آهن‌آلات ساختمانی در سال 97

آهن‌پرایس- براساس آمارهای منتشر شده از سوی بازارهای بین‌المللی، قیمت مواد اولیه، کک و شمش فولاد رو به افزایش می‌باشد. از طرفی ساخت و ساز در برخی از شهرهای کشور تا سه ماه آینده ادامه خواهد داشت، در نتیجه بالا رفتن قیمت های جهانی آهن و فولاد و عدم کاهش تقاضا می تواند علائمی از افزایش قیمت های جهانی باشد.

در همین رابطه محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان گفت: با نگاهی جامع به نوسانات قیمتی در مواد اولیه و سایر عوامل، به این مهم دست می یابیم که قیمت ذغال سنگ و همچنین سایر مواد اولیه افزایش یافته است. با توجه به افزایش قیمت در این بخش ها و همچنین بالا رفتن قیمت فولاد در بازار جهانی و افزایش میزان دستمزد کارگران طی سال آینده، می توان انتظار داشت که قیمت محصولات فولادی در سال اینده 20 تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با توضیح درباره مهم ترین عوامل افزایش قیمت فولاد در بازار های جهانی گفت: مهم ترین علت افزایش قیمت آهن آلات در بازار جهانی، کشور چین می باشد که این کشور عنوان بزرگترین تعیین کننده قیمت فولاد در بازار جهانی را داراست. در حال حاضر میزان صادرات فولاد این کشور به سایر کشور ها بسیار کاهش یافته است که این امر به دلیل ساخت و ساز و مدرن سازی در این کشور رخ داده است. اما در صورتی که به هر دلیلی این کشور روند ساخت و ساز خود را متوقف سازد و اقدام به صادرات بیشتری به سایر کشور ها کند، قیمت محصولات فولادی در بازار جهانی با کاهش ناگهانی همراه خواهد شد.

محمد آزاد در آخر خاطر نشان کرد: کشور چین طی سال گذشته حدود 110 تا 120 میلیون تن فولاد صادر کرده است که در حال حاضر این میزان به 10 تا 15 میلیون تن ورق فولادی رسیده و بخش اعظم از مقاطع آهن خود را در ساخت و ساز عمرانی داخل کشورش صرف می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها