کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نوسانات قیمت در بازار آهن طی یک‌ماه اخیر


کد خبر : ۴۶۶۳۹چهارشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱:۵۵۴۵۰۵ بازدید

با افزایش قیمت دلار، بازاراهن آلات در بهمن ماه سال 96 با نوسانات بسیار زیادی مواجه شد. نرخ ارز هر روزه بیش از پیش افزایش می‌یافت و ...
نوسانات قیمت در بازار آهن طی یک‌ماه اخیرنوسانات قیمت در بازار آهن طی یک‌ماه اخیر

آهن‌پرایس- با افزایش قیمت دلار، بازاراهن آلات در بهمن ماه سال 96 با نوسانات بسیار زیادی مواجه شد. نرخ ارز هر روزه بیش از پیش افزایش می‌یافت و این افزایش قیمت بر روی بازار آهن الات تاثیر گذار بود، چرا که به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت شمش نیز بالا رفت. با بررسی قیمت روز اهن آلات به این نوسانات پی بردیم. گزارشات منتشر شده از بازار آهن حاکی از افزایش قیمت تمام مقاطع می باشد که در برخی مقاطع افزایش قیمت از مرز 100 تومان نیز گذشته است.

به گزارش اهن پرایس در تحلیل بازار آهن، بازار میلگرد ها بسیار نوسانی بود. قیمت میلگرد آجدار در کارخانه هر روزه با افزایش قیمت اعلام می شد. کارخانه میلگرد ابهر بهمن ماه را با نوسانات اندک آغاز کرد. طی دوهفته ابتدایی بهمن قیمت میلگرد ابهر هر سه حالت افزایش، کاهش و ثبات را تجربه کرد اما از نیمه دوم به بعد قیمت ها افزایشی شد. قیمت میلگرد ابهر بطور میانگین از 10 تا 80 تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت ها همگی از نوسانات نرخ دلار نشأت میگیرد. پس از این افزایش قیمت طی دو روز پایانی بهمن شاهد کاهش 20 تومانی قیمت های این کارخانه بوده ایم.

کارخانه میلگرد ذوب اهن اصفهان نیز همانند دیگر کارخانه های میلگرد سازی افزایش قیمت داشته است. با این تفاوت که این کارخانه با شروع بهمن اقدام به افزایش قیمت کرد. با آغاز ماه جاری قیمت های کارخانه ذوب آهن اصفهان 15 تا 50 تومان افزایش یافت. این افزایش قیمت در هفته ابتدایی بهمن رخ داد. طی دومین هفته بهمن قیمت ها در برخی از روز ها با کاهش اندکی مواجه شد و در دیگر روزها ثابت بود. هفته سوم هم تقریبا قیمت ها ثابت بود اما در آخرین هفته بهمن ماه قیمت های میلگرد ذوبی 10 تا 40 تومان افزایش یافت و در دو روز آخر ثابت اعلام شد.

پس از بررسی قیمت میلگرد ها به نوسانات قیمتی تیرآهن ذوب اهن اصفهان می پردازیم که بشدت نوسان داشته است. قیمت تیرآهن ذوبی در بنگاه تهران با شروع ماه جاری بطور میانگین 5 تومان افزایش یافت اما این افزایش قیمت ها به روز اول ختم نشد و در دومین روز با افزایش بی سابقه مواجه شد و تا 30 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. اما پس از گذشت هفته اول، با ورود به دومین هفته از ماه بهمن قیمت های این مقطع فولادی در برخی روز ها کاهش 5 تومانی یافت اما در دیگر روز ها ثابت بود. اما هفته سوم و چهارم دوباره قیمت ها صعودی شد و 2 تا 10 تومان قیمت تیرآهن در بنگاه تهران افزایش یافت و طی آخرین روز این ماه قیمت ها ثابت اعلام شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها