کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پشت پرده شایعه برکناری نجفی از شهرداری تهران


کد خبر : ۴۶۶۲۲چهارشنبه، ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵:۱۲۵۲۱ بازدید

روزنامه اعتماد با بررسی شایعات پیرامون کناررفتن محمدعلی نجفی از سمت شهرداری تهران نوشت:آغاز سناریوی برکناری شهردارجدید تهران برمی‌گردد به ...

روزنامه اعتماد با بررسی شایعات پیرامون کناررفتن محمدعلی نجفی از سمت شهرداری تهران نوشت:آغاز سناریوی برکناری شهردارجدید تهران برمی‌گردد به تابستان امسال. یعنی همان زمان که زمزمه‌های انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان اصلی‌ترین گزینه تصاحب کرسی شهرداری تهران، بیشتر و بیشتر می‌شد.

همان دوران شایعاتی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که مضمونی اینچنینی داشت: نجفی قرار است فقط ٧-٦ ماه شهردار تهران باشد و بعد از آن جای خود را به فردی دیگر خواهد داد. به زعم این افراد، نجفی قرار بود با تجربه‌ای که دارد، شهرداری آن روزها که به گفته اصلاح‌طلبان، نهادی سوخته بود را، از وضعیت بحرانی‌اش خارج کند و بعد از فروکش کردن حملات احتمالی اصولگرایان، شخص دیگری سکان هدایت شهر را عهده‌دارشود. این اخبار حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته، شهردار بعدی تهران را، محسن هاشمی معرفی می‌کردند. این شایعات اما در آن زمان کاملا از سوی اصلاح‌طلبان رد شد.

حالا دقیقا ٦ ماه بعد از انتصاب نجفی به عنوان شهردار تهران و درست زمانی که وی برای نخستین‌بار در ویژه نامه یک روزنامه اصلاح‌طلب، درمقام دفاع از خود برآمده بود، دوباره بازار این اخبار و «رفتن» وی، داغ شد. این اخبار غیررسمی مدعی بود که در جلسه‌ای با حضور سران اصلاح‌طلبان، حاضران ضمن تاکید برعملکرد پرانتقاد شهردار تهران خواستار برکناری وی شده‌اند.

براساس این اخبار، درنهایت حتی گزینه‌هایی نیز برای جایگزینی شهردار کنونی در سال آتی، مطرح شده است. «اسحاق جهانگیری، حبیب‌الله بیطرف و محسن هاشمی» گزینه‌هایی بوده‌اند که در جلسه اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه‌های جانشینی شهردار کنونی تهران مطرح شده‌اند. این اخبارو شایعات باعث شده تا این روزها و در محافل مختلف این سوال با قوت و شدت هر چه بیشتر مطرح شود که: واقعا شهردار تهران که خواهد بود ؟ نجفی یا...؟

اما با این وجود اعضای شورای شهر تهران که همگی از اصلاح‌طلبان حامی شهردار تهران هستند، اکثرا همچنان به حمایت از نجفی ادامه می‌دهند و این اخبار را شایعاتی در جهت تخریب وی از سوی جناح رقیب و البته برخی از جریان‌هایی که منافع آنها با روی کار آمدن نجفی خدشه‌دار شده است، می‌دانند. «حسن رسولی» یکی از چهره‌های سیاسی عضو شورای شهر پنجم تهران یکی از همین افراد است که در واکنش به شایعه برکناری قریب‌الوقوع نجفی از شهرداری تهران گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر رفتن شهردار تهران مطرح شده است، چون از پشت پرده این شایعات مطلع هستم، خدا را شکر می‌کنم که مشخص شد یکی از گلوگاه‌های فساد را بسته‌ایم. خزانه‌دار شورای شهر تصریح کرد: اطمینان می‌دهم «محمدعلی نجفی» بر اساس قول و قراری که گذاشته‌ایم، عالمانه، آگاهانه و با تعهد کامل این مسوولیت سنگین را با هدف ارایه تجارب چندین ساله مدیریتی خود به حوزه مدیریت شهری پایتخت پذیرفته است و با اطلاعات موثق و با قول و قرار و تعهدی که بین او و ٢١ نفر از اعضای شورای شهر تهران بسته شده، انجام وظیفه خواهد کرد. وی افزود: دلیل توزیع این شایعات این است که نجفی مدیر پاکدست، روی گلوگاه‌هایی که در گذشته به دور از چشم قالیباف به مرکز انواع فساد مدیریتی و اداری تبدیل شده بود، دست گذاشته و منافع برخی‌ها را به خطر انداخته است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها