کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تبعات محدود شدن به خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ


کد خبر : ۴۶۵۴۲یکشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۲۲۴۷۶۰ بازدید

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه محدود شدن به خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ تبعات بسیاری برای ما به همراه ...

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه محدود شدن به خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ تبعات بسیاری برای ما به همراه دارد، گفت: با جدی شدن قرارداد با شرکت های روسی باید کیفیت مدنظر باشد.

سیداحسن علوی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به علاقمندی کشور روسیه برای فروش سوخو 100 به ایران پس از جدی شدن خرید هواپیماهای غربی، گفت: با بیشتر شدن رقبای تجاری که خواهان فروش هواپیما به ایران هستند نباید خرید خود را برای نوسازی ناوگان هوایی به چند شرکت محدود کنیم.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محدود شدن به خرید هواپیما از ایرباس و بوئینگ تبعات بسیاری برای ما به همراه دارد، افزود: با توجه به تهدیدهایی که از سوی آمریکا صورت می گیرد در صورتی که قرارداد خرید هواپیما از دو شرکت مذکور نیز به سرانجام برسد باز هم برای تامین قطعات هواپیماهای خریداری شده با مشکل مواجه خواهیم شد.


عدم تامین قطعات علت زمین گیر شدن هواپیماها

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه علت زمین گیر شدن بسیاری از هواپیماها در فرودگاه های داخلی عدم تامین قطعات از سوی کشورهای طرف قرارداد است، تصریح کرد: در خرید هواپیما باید کیفیت مدنظر باشد در غیر این صورت هدر رفت منابع و تهدید جان مردم است.

وی با اشاره به خوشنام نبودن هواپیماهای روسی در ایران، گفت: در صورت جدی شدن قرارداد با شرکت های هواپیماسازی روسی باید کیفیت مدنظر باشد در غیر این صورت تجربه تلخ قبل تکرار می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کیفیت هواپیماهای روسی در خور انتظار ما و در حد بوئینگ و ایرباس نیست، افزود: سابقه سقوط چند هواپیمای روسی ما را نسبت به خرید هواپیما از این کشور بدبین کرده است.


بوئینگ و ایرباس آزمون خود را در ایران پس داده اند

علوی با تاکید بر اینکه ایرباس و بوئینگ آزمون کیفیت خود را در ایران پس داده اند، تصریح کرد: نفس این سیاست که ما از چند شاخه و چند کشور مجزا اقدام به خرید هواپیما کنیم درست است زیرا تکیه صرف به خرید از یک شرکت خاص انحصاری شدن آن و تبعات بعدی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایران باید با سایر کشورهای پیشرفته نیز مراودات خود را افزایش داده و بتواند در صورت نیاز نوسازی ناوگان هوایی خود را از هر کشوری که شرایط بهتری دارد  انجام دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها