کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امیدوارم خبر افزایش 18 درصدی مزد کارگران خطای رسانه باشد


کد خبر : ۴۶۳۸۷سه شنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸:۱۵۶۲۰۰ بازدید

خدایی با انتقاد از اینکه یک مقام مسئول دولتی افزایش 15 تا 18 درصدی را برای مزد سال 97 کارگران پیش‌بینی کرده است، گفت: امیدوارم این مساله ...

خدایی با انتقاد از اینکه یک مقام مسئول دولتی افزایش 15 تا 18 درصدی را برای مزد سال 97 کارگران پیش‌بینی کرده است، گفت: امیدوارم این مساله ناشی از اشتباه رسانه باشد.

علی خدایی عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور در نشست تخصصی گفت‌وگوی اجتماعی سه‌جانبه با اشاره به اینکه ۶۵ درصد عقب‌ماندگی دستمزد برای کارگران داریم، اظهار داشت: این عقب‌افتادگی قطعاً باید با گفت‌وگوهای سه‌جانبه و در مسیر تعامل برطرف شود.

وی با انتقاد از اینکه یک رسانه افزایش دستمزد سال ۹۷ را به نقل از معاون وزیر منتشر کرده است، گفت: اگر قرار است دولت خودش تعیین‌تکلیف کند، پس گفت‌وگوی سه‌جانبه معنایش چیست؟

عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور تصریح کرد: چرا باید مقام دولتی درباره بن خواروبار کارگری تعیین تکلیف کند درحالی‌که هنوز نشست‌های شورای عالی کار به نتیجه نرسیده است؟

خدایی بابیان اینکه گفته می‌شود دولت به پیشنهاد مجلس مزد سال ۹۷ را ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش خواهد داد و این یک فاجعه است، گفت: امیدوارم این خبر خطای خبرنگار بوده باشد که معمولاً کمتر رخ می‌دهد، بنابراین اگر قرار است سه‌جانبه‌گرایی وجود داشته باشد، نباید چنین موضوعاتی مطرح شود.

وی بابیان اینکه سایر قوا نیز باید سه‌جانبه‌گرایی را رعایت کرده و از مشورت‌های ما استفاده کنند، گفت: نه‌تنها دولت بلکه قوه مقننه و قضائیه باید در مسیر گفت‌وگوهای سه‌جانبه تصمیم‌سازی کنند.

عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور که در حضور علی ربیعی وزیر کار سخن می‌گفت به موضوع یکجانبه‌گرایی در تعیین مزد اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته با وجود اقدامات مثبت، اما در حوزه سه‌جانبه‌گرایی اکنون ضعیف شده‌ایم و نباید دولت برای کارگران پیش از نشست شورای عالی کار مزد ۱۵ تا ۱۸ درصدی را عنوان کند که البته امیدوارم این موضوع خطای رسانه باشد.

به گزارش فارس، ساعتی پیش یک رسانه دولتی در حالی خبری به نقل از مشیریان معاون روابط کار وزیر کار درباره افزایش مزد کارگران منتشر کرد که اصل موضوع چیز دیگری بوده است و درواقع مجلس شورای اسلامی حقوق ۱۵ تا ۱۸ درصدی را برای افزایش دستمزد کارمندانی که زیر ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، تعیین کرده است.

مشیریان که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت تأکید کرده است که با توجه به افزایش ۱۵ تا ۱۸ درصدی حقوق پایه کارمندانی که کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند، این عدد در تصمیمات شورای عالی کار اثرگذار خواهد بود. معاون وزیر کار هیچ‌گاه در سخنرانی خود اعلام نکرد که مزد کارگران هم بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد.

مشیریان به طور مشخص در جمع خبرنگاران گفت که بیشتر روی مزد مبنای کارگری تمرکز می‌کنیم و افزایش بن خواروبار منتفی است.

در همین باره علی خدایی عضو هیأت‌مدیره کانون شوراهای اسلامی کار کشور در نشست امروز خود تأکید کرد که هیچ‌کدام از گروه‌های حاضر در شورای عالی کار حق و اجازه پیشگویی درباره مفاد بسته مزدی سال ۹۷ کارگران را ندارند و ما هم چنین اجازه‌ای نداریم، بلکه باید در نشست سه‌جانبه این موضوعات چکش‌کاری شود.

خدایی افزود: اولین جلسه شورای عالی کار پیرامون دستمزد سال ۹۷ کارگران یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، بنابراین نباید نماینده دولت درباره افزایش بن خواروبار و اینکه افزایش خواهد داشت یا خیر، پیشگویی و یا اظهارنظر کند.

وی تأکید کرد: با توجه به تعیین هزینه تأمین سبد معیشت کارگری که بیش از ۲.۵ میلیون تومان است، باید گفتگوهای سه‌جانبه برای دستیابی به آن صورت پذیرد و ممکن است برای جبران هزینه‌های کارگری ترکیبی از مزد مبنا و مزایا (بن خواروبار، حق مسکن) را توأمان افزایش دهیم. بنابراین نمی‌توان درباره جزئیات آن فعلاً ‌اظهار‌نظر کرد. /فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها