کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس مثبت شد


کد خبر : ۴۶۳۳دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴:۵۰۲۲۰۳ بازدید

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه،شاخص بورس پس از دو روز افت، 194 واحد رشد کرد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام با تأثیر مثبت شرکت‌های پالایشی و خودرویی شاخص با افزایش 200 واحدی در کانال 77 هزار واحد تثبیت و ۷۷ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری امید، ایران خودرو، سایپا و سرمایه‌گذاری خوارزمی بیشترین مثبت بر شاخص داشتند اما در مقابل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی (مپنا)، بانک پاسارگاد، مخابرات، بانک تجارت، بانک صادرات، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک اقتصاد نوین، نفت بهران بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص داشتند.

در معاملات امروز بازار دود صنعتی پارس، کنترل خوردگی تیکن‌کو، قند نیشابور، سیمان کرمان، کمک فنر ایدامین، سایپا و ریخته‌گری تراکتورسازی بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند اما در مقابل داروسازی فارابی، خوراک دام پارس، سرما‌آفرین، داروی لقمان، آهنگری تراکتورسازی، لابراتور داروسازی دکتر عبیدی و سیمان قائم با فشار عرضه‌ها بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش 7 واحدی به 777 واحد رسید که پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، بانک خاورمیانه، ذوب‌آهن اصفهان و توسعه خدمات دریایی بندری سینا ضمن افزایش قیمت بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

توسعه خدمات دریایی بندری سینا امروز نسبت به شفاف‌سازی در خصوص قراردادهای شرکت به سازمان بورس اقدام کرد که بر همین اساس مدیرعامل شرکت اعلام کرده که با عنایت به گزارش ارائه شده در خصوص پیش‌بینی عملکرد سال 92 که در سال 26 فروردین 93 ارسال شده عملکرد واقعی نزدیک به همان ارقام بوده و کاهش سود برای هر سهم تا این تاریخ 1.3 درصد است.

این شرکت همچنین اعلام کرده که این محاسبات حسابرسی نشده است ؛ اطلاعات کامل این شفاف‌سازی روی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران منتشر شده است.

در این بازار اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن با افزایش 5 درصد به کار خود پایان داد که بسیاری از کارشناسان از سفته‌بازی و تقاضاهای کاذب در بازار این اوراق خبر دادند و نسبت به این امر اعلام کرده‌اند که با افزایش نرخ اوراق دریافت وام برای خرید مسکن صرفه اقتصادی نداشته و باید به قیمت‌های متعادل گذشته بازگردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها