کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارگران از سال 92 تا 96 چقدر عیدی گرفتند؟


کد خبر : ۴۶۲۹۷شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۱۴۲۶۷۴ بازدید

حداقل عیدی کارگران در سال 92 با تعیین حداقل حقوق 487 هزار تومانی، 974 هزار تومان پرداخت شد اکنون با حداقل حقوق 930 هزار تومانی ...

حداقل عیدی کارگران در سال 92 با تعیین حداقل حقوق 487 هزار تومانی، 974 هزار تومان پرداخت شد اکنون با حداقل حقوق 930 هزار تومانی، به یک میلیون و 860 هزار تومان در سال 96 رسیده است.

با تعیین رقم حداقل دستمزد کارگران در پایان هر سال توسط شورای عالی کار، مبلغ عیدی به عنوان پاداش پایان سال کارگران نیز مشخص می‌شود.

به طوری که طبق قانون حداقل عیدی کارگران باید به میزان دو برابر حداقل دستمزد در آن سال بوده و حداکثر از 3 برابر آن تجاوز نکند.

به گزارش فارس، بررسی میزان افزایش حداقل و حداکثر عیدی کارگران از سال‌های 92 تا 96 نشان می‌دهد که سالانه تقریباً 20 درصد به حداقل و حداکثر عیدی اضافه شده است. 

lfco5obvsj6t5d6f7xa4.jpg

در این باره با توجه به اینکه حداقل عیدی کارگران در سال 92، 974 هزار تومان بود اکنون این رقم برای حداقل‌بگیران کارگری به یک میلیون و 860 هزار تومان می‌رسد. 

ذکر این نکته ضروری است که عیدی کارگران بر اساس قانون مشمول مالیات بر درآمد کارگران خواهد بود به طوری که با احتساب معافیت مالیاتی تا 2 میلیون تومان مابقی تا 10 درصد مشمول کسر مالیات می‌شود.

بر اساس این گزارش جدول و نمودار زیر نشان‌دهنده روند میزان عیدی کارگران از سال 92 تا سال 96 است. معمولاً کارفرمایان عیدی کارگران را به صورت ماهانه، 6 ماهه و سالانه محاسبه و واریز می‌کنند. / فارس

m6wfln24l0ilnqbo9fow.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها