کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت بدترین سقوط هفتگی 2 سال اخیر را ثبت کرد


کد خبر : ۴۶۲۹۳شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱:۲۳۲۸۶۶ بازدید

در پایان معاملات جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه)، قیمت‌های نفت بیش از 3 درصد سقوط کردند و قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از ماه ...

در پایان معاملات جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه)، قیمت‌های نفت بیش از 3 درصد سقوط کردند و قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از ماه دسامبر به پایین ۶۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد.

در پایان معاملات روز جمعه به وقت آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران)، قیمت‌های نفت بیش از ۳ درصد سقوط کردند و قیمت نفت خام آمریکا برای اولین بار از ماه دسامبر به پایین ۶۰ دلار برای هر بشکه سقوط کرد. این باعث اوج گرفتن نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه نفت شد.

قیمت نفت خام تگزاس غرب آمریکا ۱.۹۵ دلار یا ۳.۲ درصد سقوط کرد و به ۵۹.۲۰ دلار برای هر بشکه رسید که کمترین میزان آن از ۲۲ دسامبر تا کنون است. این درحالیست که قیمت این شاخص در جلسه دیروز تا ۵۸.۰۷ دلار هم سقوط کرده بود. در یک روز دیگر که حجم تجارت آن بیش از حد متوسط بود، ۸۴۵۰۰۰ قرارداد دست‌به‌دست شدند.

قیمت نفت خام برنت هم ۲.۰۲ دلار یا ۳.۱ درصد سقوط کرد و در ۶۲.۷۹ دلار برای هر بشکه بسته شد. این قیمت کمترین میزان این شاخص از ۱۳ دسامبر تا کنون است.

قیمت نفت خام آمریکا و نفت خام برنت بیش از ۱۱ درصد از رکورد امسال خود که در اواخر ژانویه ثبت کرده بودند، سقوط کردند. تنها در این هفته نفت برنت نزدیک به ۹ درصد سقوط کرد و نفت خام آمریکا هم حدود ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. این‌ها بدترین افت هفتگی این شاخص‌ها از ژانویه ۲۰۱۶ تا کنون است.

این شاخص‌های نفتی  ۶ روز متوالی ضرر را در یک دوره از جلسات معاملاتی با حجم بالای معاملات، سپری کردند که سود امسال آنها را نابود کرد. آن‌چه که بر روی دوش بازارها سنگینی می‌کرد، آمار فراتر از انتظار عرضه نفت و اوج گرفتن غیرمنتظره تولید خط‌لوله فورتیز در دریای شمال بود که قبلا در این هفته تعطیل شده بود.

تلاطم بازارهای وال‌استریت بر قیمت نفت هم فشار مضاعف وارد کرد. در جلسه معاملات دیروز شاخص سهام اس‌اندپی به پایین‌ترین میزان خود از ۵ اکتبر تا کنون سقوط کرد. اس‌اندپی سپس بهبود یافت و روز خود را با سود به پایان رساند و همین به قیمت نفت کمک کرد که از پایین‌ترین مقادیر ثبت شده دیروز اندکی بالاتر بیاید.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز اعلام کرد که حفاران آمریکایی این هفته به طور غیرمنتظره‌ای به تعداد چاه‌های فعال آمریکا افزوده‌اند. شرکت‌های انرژی آمریکا ۲۶ حلقه چاه دیگر به تعداد چاه‌های فعال افزودند و تعداد کل آنها را به ۷۹۱ حلقه چاه رساندند که این بیشترین تعداد از آوریل ۲۰۱۵ تا کنون است. همچنین تعداد چاه‌های افزایش یافته در یک هفته هم برای امسال بی‌سابقه بوده است. با تداوم

افزایش قیمت‌های نفت در اواسط ژانویه، حفاران به افزایش تعداد چاه‌های تحت حفاری رو آورده‌اند.

بازار نفت تحت فشار تاثیرات تضعیف بازار سهام قرار گرفته است. همچنین نفت ارتباط معکوسی با دلار دارد که حالا با افت بازار سهام، تقویت شده است.

حجم نفت خام خط‌لوله فورتیز به دنبال آغاز به کار آن، بسیار سریع‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت در حال افزایش است.

از سوی دیگر، تولیدکننده بزرگ عضو اوپک، ایران، اعلام کرده است که در نظر دارد ظرف ۴ سال آینده تولید خود را حداقل ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

تحلیل‌گران کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: ما معتقدیم اوج گرفتن عرضه و کند شدن رشد تقاضا، امسال دوباره بازار را به محدوده مازاد عرضه وارد می‌کند./ مهر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها