کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با بهترین تبلت‌های اندرویدی آشنا شوید


کد خبر : ۴۶۱۷دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶:۰۳۴۳۹۸ بازدید

تبلت‌ها این دستگاه‌های دیجیتالی ، این روزها با استقبال بالایی از سوی خریداران روبه‌رو هستند. این استقبال به کمک ورود مدل‌های جدید با امکانات کاربردی ویژه نیز بیشتر می‌شود.

در حال حاضر، بازار این کالای پرمخاطب شاهد تبلت‌های رنگارنگی است که هر کدام با داشتن یک جذابیت خاص، سعی در جذب مخاطبان بیشتری دارند.

 اپل، گوگل، سامسونگ، سونی، آمازون، مایکروسافت، لنوو، ایسر، ایسوس و... ازجمله شرکت‌هایی هستند که این روزها هر کدام با تولید تبلت‌های گوناگونی، سعی در گرفتن گوی رقابت از یکدیگر را دارند. براساس گزارش‌های منتشر شده تبلت‌ها با سیستم‌عامل اندروید با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند. براساس گزارش موسسه تحقیقاتی «استراتژی آنالیتیکس»، مردم سراسر جهان در سه‌ماهه ابتدایی سال جاری، بیش از 657 میلیون عدد تبلت خریده‌اند که در این بین سیستم‌عامل اندروید با 8/65 درصد، تقریبا دوسوم از سهم بازار را در اختیار گرفته است. آمارها حاکی از این است که آی‌پد اپل فروشی کمتر از حد انتظار داشته و سهم بازار این سیستم عامل در بازه زمانی ذکر شده حدود 4/28 درصد بوده است که افت محسوس 9/11 درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال، سهم بازار سیستم‌عامل ویندوز ثابت بوده و نسبت به رقم 8/5 درصدی در دوره زمانی مشابه در سال گذشته، تغییری نداشته است. سایت zdnet‌ در گزارشی به معرفی بهترین تبلت‌های اندرویدی پرداخته است. در ادامه می‌توانید با این تبلت‌ها آشنا شوید:

zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 Nexus 7 از گوگل

این تبلت 7 اینچی را ایسوس برای گوگل ساخته است؛ این تبلت نسخه پیشرفته نسل اول Nexus 7 است که در سال 2012 معرفی شد. این تبلت حتی به عنوان کوچک‌ترین تبلت بازار نیز شناخته می‌شود.
 

yyfs49sr6ybs808od.jpg


این تبلت 7 اینچی مجهز به صفحه‌نمایش Full HD است که دارای 3/2 میلیون پیکسل است. صفحه‌نمایش این تبلت از نوع Corning Glass و ضدضربه و ضد خش است. این تبلت مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Qualcomm Snapdragon S4 Pro و دو گیگابایت حافظه رم است، براساس گزارش‌های منتشر شده این تبلت می‌تواند تا 10 ساعت شارژ نگه دارد. دوربین جلو 7 Nexus 5 مگاپیکسل و دوربین پشت آن 2/1 مگاپیکسل است. روی این تبلت نسخه Jelly Bean یا 3/4 نصب شده است.  این تبلت 199 دلار قیمت دارد.

zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 Tegra Note 7 از انویدیا

تگرا نوت ۷ محصولی از انویدیا است که با شراکت کمپانی EVGA آن را راهی بازار کرده است. قیمت ۱۹۹ دلاری برای این تبلت ۷ اینچی که پردازنده 8/1 گیگاهرتزی با گرافیک ۷۲ هسته‌ای جی فورس دارد، عالی به نظر می‌رسد. رزولوشن صفحه‌ای پی اس تبلت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ بوده و دوربین اصلی آن ۵ مگاپیکسل است. حافظه داخلی این تبلت ۱۶ گیگ بوده و امکان افزایش حافظه آن با کمک کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد. این تبلت تا ۱۰ ساعت بعد از هر بار شارژ کار می‌کند و برای دیدن فیلم‌های اچ دی مناسب به نظر می‌رسد.
 


zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 گلکسی نوت 10.1 از سامسونگ 

این تبلت نسخه بهبود یافته گلکسی نوت 10.1 که در نمایشگاه 2013 IFA با عنوان نسخه 2014 معرفی شد. نسخه جدید این تبلت دارای صفحه نمایشی با وضوح تصویر 2560 در 1600 پیکسل است. اندروید نسخه 4.3 که به‌زودی قابلیت ارتقا به نسخه 4.4 را هم پیدا خواهد کرد و قابلیت‌های نرم‌افزاری خاص در کنار قلم مخصوص S-Pen از دیگر امکانات این تبلت هوشمند است.  نوت جدید از تراشه ۸ هسته‌ای سامسونگ با فرکانس کاری 1.9 گیگاهرتز و ۳ گیگابایت رم بهره می‌برد. سامسونگ از دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در جلو در این تبلت بهره برده است. با ارائه نسخه‌های 16، 32 و 64 گیگابایتی و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه، فضای کافی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این دستگاه وجود دارد. همچنین قابلیت‌هایی برای همگام‌سازی و ارتباط آسان بین تبلت نوت 10.1 و ساعت هوشمند Galaxy Gear در این تبلت قرارداده شده که امکان کنترل موسیقی از روی مچ دست شما را به همراه قابلیت‌های دیگر امکان‌پذیر می‌سازد.
 



zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 Xperia Z2 Tablet از سونی 

سونی این روزها توانسته با تولید گوشی‌ها و تبلت‌های با کیفیت به گروه بزرگ تولیدکنندگان تبلت در جهان بپیوندد. یکی از تبلت‌های این شرکت که با استقبال زیادی از سوی کارشناسان حوزه آی‌تی مواجه شده است تبلت Xperia Z2 است. این تبلت 10 اینچی ضد آب لقب باریک‌ترین و سبکترین تبلت جهان را از آن خود کرده است. وزن این تبلت 426 گرم و ضخامت آن 4/6 میلی‌متر است. پردازنده تبلت ۱۰ اینچی سونی 3/2 گیگاهرتز سرعت داشته و از نوع اسنپ دراگون ۸۰۱ است رزولوشن تصویری تبلت z2 ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ است. دوربین اصلی این تبلت 8 مگا پیکسل و دوربین دوم آن 2/2 مگاپیکسل است. همچنین حافظه RAM با گنجایش2 گیگابایت و 16 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه میکرو SD برای افزایش گنجایش حافظه، از دیگر قابلیت‌های این تبلت سونی است.
 



zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 گلکسی تب 8 اینچی 

این تبلت هم از دیگر مدل تبلت‌های شرکت سامسونگ است که در سایز 8 اینچی طراحی شده است. وضوح تصویر این تبلت ۱۲۸۰ در ۸۰۰ است و پردازنده آن 2 هسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی Exynos 4212 است.دوربین ۵ اصلی این تبلت 5 مگاپیکسل و دوربین دوم آن 2/1 مگاپیکسلی است. یو اس بی ‌نسخه ۳ همراه با حافظه داخلی ۱۶ گیگی، عمر باتری ۱۱ ساعته از دیگر قابلیت‌های این تبلت است. قیمت این تبلت در بازار جهانی 299 دلار است.
 



zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 G Pad از ال جی

این تبلت با بدنه آلومینیومی صفحه نمایشی برابر 3/8 دهم اینچ با کیفیت FULL HD دارد. در این تبلت از پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 600 استفاده شده که  قدرتی معادل 7/1 گیگاهرتز ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب نرم‌افزاری این تبلت استفاده از اپلیکیشن‌ QPair است. به کمک این اپ کاربران  می‌تواند کنترل فرامین ساده‌ای همچون پاسخ دادن به تماس‌های تلفنی را در دیگر دستگاه‌های اندرویدی و از طریق بلوتوث اجرا کنند. در این تبلت از اندروید نسخه 4/4 استفاده شده است. دوربین اصلی این تبلت 5 و دوربین دوم آن 3/1 مگاپیکسل است. قیمت جی پد 349 دلار است.
 



zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 Nexus 10 از گوگل

نکسوس 10 محصول مشترک گوگل و سامسونگ است. این تبلت با صفحه نمایشی 10 اینچی، از وضوح تصویر بالا برابر 1600در 2560 برخوردار است و قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت تمام HD را دارا است. نکسوس 10 دارای پردازنده‌ای 2 هسته‌ای با فرکانس 7/1 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی قدرتمند در کنار حافظه رم 2 گیگابایت است. این تبلت دارای دوربین 5 مگاپیکسلی است که قدرت ضبط ویدئو با کیفیت full HD‌را دارد و دوربین دوم آن نیز برابر 3/1 مگاپیکسل است. مجهز بودن به تکنولوژی ارتباط بی‌سیم Wi-Fi، بلندگوهای استریو، پوشش ضد خش صفحه نمایش و برخورداری از حسگرهای متنوع از دیگر خصوصیات این تبلت است.
 

 

zm92n9x1en42l8bwsqh.png

 Kindle Fire HD و HDX از آمازون

در بین بهترین تبلت‌های اندرویدی 2 تبلت آمازون نیز معرفی شده‌ است. Kindle Fire HD نمایشگر ۷ اینچی داشته و وضوح تصویر آن برابر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل است. این تبلت در 2 مدل ۸ یا ۱۶ گیگ روانه بازار شده است. در این تبلت از سیستم عامل Fire OS که نسخه بهینه‌سازی شده اندروید است استفاده شده و پردازنده آن ۲ هسته‌ای 5/1 گیگاهرتزی است، اما Kindle Fire HDX در 2 نسخه ۷ و 9/8 اینچی تولید شده که پردازنده 2/2 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای آن را پشتیبانی می‌کند. وضوح تصویر مدل ۷ اینچی آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و مدل 9/8 اینچی ۱۶۰۰ در ۵۶۰ پیکسل است. دوربین این تبلت از نوع اچ دی است و در سه نسخه 16، 32، 64 گیگ راهی بازار  شده است.
 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها