کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 225 واحدی شاخص کل بورس تهران امروز دوشنبه


کد خبر : ۴۶۱۳۳دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۶۶۱۵ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی همزمان با اقبال معامله‌گران حقیقی برای جمع‌آوری سهام خودرویی‌ها بود.

فارس- شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دو شنبه 16 بهمن ماه 96 با افزایش 225 واحدی روی رقم 98 هزار و 33 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 102 واحدی عدد 17 هزار و 612 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 229 واحدی به رقم  105 هزار و 190 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 203 واحدی به رقم 69 هزار و 453 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 249 واحدی عدد  209 هزار و 720 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 6 واحدی روی رقم یک هزار و 92 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با 85،گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 71 واحد و ایران خودرو با 32 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های بانک کارآفرین با 159 واحد، آسان پرداخت پرشین با 29 واحد و گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 19 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی بیش از 174 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 805 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 72 هزار و 325 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، بیمه کوثر، ساختمان اصفهان، قطعات اتومبیل ایران، لوله و ماشین‌سازی ایران،‌عمران و توسعه فارس،‌گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، تولیدی کاشی تک‌سرام، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های دارویی لقمان، رینگ‌سازی مشهد متوقف شدند.

امروز همچنین عرضه اولیه اوراق اسناد خزانه اسلامی در نماد اخزا 6071 با حجم 17 هزار ورقه با تاریخ سررسید منتهی به 10 دی‌ماه 97 در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد. درعین‌حال آگهی عرضه اولیه سهام شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با عنوان پانصد و نوزدهمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس تهران برای فردا سه‌شنبه 17 بهمن‌ماه منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 42 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کدبه‌کد شد. همچنین 20 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده این سهم مواجه شد.

در بیمه آرمان نیز 11 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد تومان کدبه‌کد شد و  10 میلیون سهم کارخانجات مخابراتی ایران به ارزش کمتر از 900 میلیون تومان با معاملات درون‌گروهی میان سهامداران عمده این سهم مواجه بود.

همچنین بیش از 7.5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان از سوی بازارگردان این سهم کدبه‌کد شد.

بر اساس این گزارش بازار سهام امروز در حالی با معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که با وجود نوسانی شدن نرخ ارز در بازار داخلی اما اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی به گروه خودرویی‌ها را در پی داشت.

انتظار برای افزایش قیمت قطعات و به تبع آن رشد قیمت انواع خودرو سواری و تجاری باعث شده تا گروه خودرو با توجه به اصلاح قیمتی رخ‌داده اخیر در این گروه دوباره در کانون توجه معامله‌گران قرار گیرد.

انتظار برای افزایش نرخ ارز در بازار داخل باعث شده تا حجم خرید محصولات مختلف در بورس کالا به‌ویژه در بازار پتروشیمی و فولادی دوچندان شود.

چشم‌انداز خاکستری سرمایه‌گذاری در بازار سهام در حالی است که حرفه‌ای‌ها ترجیح می‌دهند همچنان در بازار فرابورس بر روی تک‌سهم‌های نوسانی به دنبال کسب بازدهی کوتاه‌مدت باشند.

در این بین گروه سرب و روی نیز همچنان با اقبال حقیقی‌های کوتاه‌مدت‌نگر روبروست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها