کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۴۶۱۱۹دوشنبه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۵۹۴۸ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر آمارهای مثبت اشتغال آمریکا قرار گرفت و با کاهش نسبی روبرو شده است.
بهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانیبهای طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی

 آمارهای مثبت اشتغال آمریکا در ماه ژانویه موجب شده است تا ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش روبرو شود ولی از سوی دیگر شاخص سهام بازار وال استریت با کاهش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با 0.1 درصد کاهش به 1332 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با کاهش 1.2 درصدی روبرو شد که این بیشترین کاهش قیمت طلا در یک روز از 7 دسامبر به شمار می رود.

قیمت طلا هفته گذشته با بیشترین کاهش از هفته منتهی به 8 دسامبر روبرو شده است. تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که اقتصاد این کشور طی ماه گذشته 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است. اقتصاد آمریکا در سال 2017 میلادی بیشترین تعداد فرصت های شغلی را در 8 سال گذشته ایجاد کرده است.

دستمزدها در اقتصاد آمریکا نیز طی ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 2.9 درصدی روبرو شده که این رقم نیز بیشترین رشد از ژوئن 2009 میلادی به شمار می رود.

انتشار آمارهای مثبت اشتغال در آمریکا موجب گمانه زنی های تازه ای درباره افزایش 3 باره نرخ بهره فدرال رزرو در سال 2018 میلادی شده است. فدرال رزرو در نشست ژانویه تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. البته فدرال رزرو پیش بینی خود نسبت به نرخ تورم را افزایش داده است.

ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز با 0.6 درصد افزایش روبرو شده و به 89.17 واحد رسیده است.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش روبرو شده است. تقاضای فیزیکی طلا در بازار هند طی هفته جاری با افزایش روبرو شده است.

به نظر می رسد انتشار اآمارهای مهم اقتصادی چین آمریکا و منطقه یورو طی ساعات آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی خواهد داشت./ سایت طلا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها