کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حقوق‌های کمتر از 2 میلیون و 300 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف شدند


کد خبر : ۴۶۰۸۳یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۴۷۲۹۹۵ بازدید

نمایندگان مجلس در نشست امروز پارلمان میزان مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی را تعیین کردند.

فارس- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (15 بهمن ماه 96) پارلمان و در جریان بررسی بخش های درآمدی لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بند (الف) تبصره 6 این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (الف) تبصره 6 لایحه بودجه سال 97، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(84) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 4/12/1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1397 سالانه مبلغ دویست و هفتاد و شش میلیون ( 276.000.000)ریال تعیین می‌شود.

همچنین نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا فوق العاده و کارانه و غیره به استثنای تبصره 1 و 2 قانون مالیات های مستقیم مربوط به امور پژوهشی و دانشگاهی، مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد(10%) و نسبت به مازاد سه برابر، تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد(15%) و نسبت به مازاد چهاربرابر، تا شش برابر بیست و پنج درصد(25%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد(35%) تعیین می‌شود.

بر این اساس، میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(57) و (101) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و شانزده میلیون (216.000.000) ریال تعیین می‌شود.

گفتنی است ابن بند با 152 رای موافق نمایندگان، 86 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 250 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در موافقت با این بند طب سخنانس اظهار داشت: ما در حالی این بند را در کمیسیون تلفیق به تصویب رساندیم که خط فقر در کشور ما سه میلیون تومان تعیین شده لذا مقرر کردیم از حقوق‌های بالاتر از دو میلیون و 300 هزار تومان مالیات دریافت شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها